"Duchy są dla mnie łaskawe."Spis Treści
I.Wstęp
II. Działalność buildu
III. Przedstawienie Buildu
IV Dopasowanie itemów
V. PodsumowanieI WstępWitam wszystkich zagorzałych szamanów, którzy odprawiają swój codzienny rytuał zbawienia.
Chciałbym Wam przedstawić klasę, która nie jest do końca doceniana na głębokich szczelinach, a ma swój potencjał w dużej mierze we wspomaganiu drużyny przy wysokich Greater Riftach.
Na początku chciałbym zaznaczyć, iż dla tej postaci istnieją dwa konkretne buildy, którymi można w mgnieniu oka odprowadzić demoniczne bestie na spoczynek, a są nimi
Build Żniwiarza oraz
Build PeciarzaDo pierwszego Buildu jest potrzebny set Żniwiarza, a do drugiego niestety już więcej potrzebnych przedmiotów, ale nie o to się rozchodzi. Dziś Wam przedstawię rodzaj szamana, którym zrobicie w grupie swój upragniony rekord.
Osobiście takim szamanem jako support dotarłem na 47 poziom głębokiej szczeliny.
II Działalność buildu:Build ten opiera się w głównej mierze na rzucaniu dość szybko czarów,
a do tego będzie nam potrzebna dość duża redukcja czasu odnowienia umiejętności, której zalecam mieć powyżej 50 % ze wszystkimi bonusami.
Kolejnym ważnym zadaniem naszej postaci jest utrzymanie elit dość blisko siebie w pełnym ogłuszeniu, oraz wspieranie drużyny naszymi umiejętnościami, czyli Wściekłym Voodoo, Zbiorowym Zamętem oraz Zbieraniem potworów dzięki Piraniom.
Na pole walki idziemy jako pierwsi i obserwujemy co się dzieje na danym obszarze.
III. Przedstawienie Buildu
Oto zestawienie skilliAKTYWNE:LPM: Armia Fetyszów- Łowcy Głów: Skill, dzięki któremu jesteśmy w stanie efektywnie skracać czas odnowienia umiejętności dla naszego voodoo, oraz właśnie tego skilla.
Świetnie procuje z pasywką Pełzająca Śmierć, oraz Klejnotem Skutecznej Toksyny.
PPM: Zbiorowy Zamęt- Paranoja: Solidny buff dla drużyny, który daje dodatkowo 20 % obrażeń więcej, oraz dezorientuje wrogów.
1. Duchowa Wędrówka - Wyprawa: Główne źródło ucieczki naszego szamana - uruchamiamy, gdy czujemy potencjalne zagrożenie dla naszej postaci.
2. Przerażenie- Oblicze Śmierci: Umiejętność defensywna, która wspiera całą drużynę unieruchamiając przeciwników.
3. Piranie- Pirianiado: Solidna umiejętność powodująca wessanie naszych przeciwników w trąbę powietrzną, wszyscy wessani wrogowie będą otrzymywać 15% więcej obrażeń ze wszystkich źródeł ataku. Świetnie procuje z klejnotem Zmora Uwięzionych.
4. Wściekłe Voodoo-Taniec Śmierci: Ogromny booster dla naszego teamu w postaci 30 % dodatkowych obrażeń, zwiększenia szybkości ataku, oraz poruszania się postaci. Warto też wspomnieć, iż z dużą redukcja cooldownu, oraz Pasywką Obrzędy Plemienne jesteśmy w stanie uruchamiać tą umiejętność bez przerwy.
PASYWNE:Obrzędy Plemienne- Umiejętność, która skraca czas odnowienia Voodoo o 25 %.
Medium- Kolejny Pasyw defensywny zapewniający nam drugie życie, oraz skrócenie czasu Duchowej Wędrówki.
Pełzająca Śmierć- Zdolność, która procuje się z naszymi fetyszami zadającymi obrażenia od trucizn. Synergia do fetyszy oraz Klejnotu Skutecznej Toksyny.
Siła Dżungli - Skill defensywny dodający nam 15% redukcji obrażeń od wszystkich żywiołów.
IV Dopasowanie itemów:Rada !!!:
Koniecznie zmieniamy statystykę Redukcja Czasu Odnowienia we wszystkich itemach, w których może ona zostać wylosowana na 8 %, zaś w broniach na 10 %. Dodatkowo, jeśli to możliwe, dodajemy gniazda do hełmu, pierścieni i amuletu.
HełmOblicze TinklandianaJest główną synergią tego buildu, więc to jedyny hełm, który można użyć ze względu na unieruchomienie przeciwników. Robimy w nim dziurę i wkładamy klejnot na zmniejszenie redukcji czasu odnowień umiejętności.
NaramiennikiZasługa Borna Są dość przydatnymi naramiennikami ze względu na bonus od setu, który daje nam 10 % redukcji czasu odnowienia umiejętności.
Strażnik AshearyAlternatywa dla Borna - dają nam sporą przeżywalność w zamian za redukcje czasu odnowienia umiejętności.
Tors
Lodowata Dusza Borna
Jest dość przydatnym torsem ze względu na bonus od setu, który daje nam 10 % redukcji czasu odnowienia umiejętności.
Opończa Blackthorna
Dobry Tors, jeśli ktoś potrzebuje dodatkowej redukcji obrażeń od elit.
Pas
Ćwiekowany Pas BlackthornaPotrzebujemy go do bonusu z
setu Blackthorna,
który daje nam Niewrażliwość na naziemne efekty potworów: bezcześciciel, stopienie i zaraza.
Pas Wartownika
Daje nam dodatkową redukcje czasu odnowienia umiejętności, jeśli mamy jej zbyt mało.RękawiceŁapawice Świętego ArchewaNajlepsze rękawice dla naszego tanka, ze względu na ich działanie, ponieważ zyskujemy osłonę absorbującą ataki o równowartości 20–25% maksymalnych punktów życia postaci. Gdy mamy ponad 1mln życia, wtedy taki bonus daje nam ponad 200 tysięcy dodatkowego życia.
Żelazna Pięść AshearyRękawice, które dają bonus
z setu Asheary i zapewniają żywotność postaci.
ButyOstrogi BlackthornaButy, które dają bonus
z setu Blackthorna i zapewniają żywotność postaci.
KarwaszeSilnorękie KarwaszeKarwasze, które dają nam potężny bonus, sprawia on, że odrzucone potwory przez 5 sekund otrzymują dodatkowe obrażenia.
SpodnieTurniejowe Bryczesy BlackthornaSpodnie, które dają bonus z
setu Blackthorna i zapewniają żywotność postaci.
AmuletXephiriański AmuletJedyny amulet, który zapewnia nam całkowitą niewrażliwość na błyskawice, które przy wysokich poziomach szczelin stanowią potencjalne zagrożenie.
Talizman JohanaJest, to alternatywna opcja dla amuletu powyżej. Ten amulet spełnia rolę przyciągania do siebie potworów, dodatkowym atutem tego amuletu jest gwarantowana opcja skrócenia czasu umiejętności.
Pierścionek 1Złodziejski Pierścień RechelPierścionek, dzięki któremu jesteśmy bardziej mobilni ze względu na jego bonus, który daje za wystraszenie potwora zwiększoną szybkość poruszania się naszej postaci.
Jeśli nie macie Złodziejskiego Pierścienia Rechela, to każdy pierścień, który posiada wymagane statystyki jest trafny. Wymagane statystyki, to redukcja czasu odnowienia umiejętności, oraz gniazdo.
Pierścionek 2Pierścień Królewskiej WspaniałościTen pierścień jest
must have czyli nie można zamienić go na co innego. Daje nam bonus do setów, przez co możemy mieć skompletowany cały zestaw, mając jedną rzecz mniej, niż jest to wymagane.
BrońMeteorytowe KukriJest najlepszą bronią dla naszego szamana, ponieważ zyskujemy bonus do voodoo, przez co w połączeniu z tak dużą ilością redukcji czasu odnowienia umiejętności, oraz zdolnością pasywną, jesteśmy w stanie co chwile używać voodoo, które silnie podnosi obrażenia całej drużyny.
Ostatni OddechAlternatywna broń dla naszego szamana, która skraca czas odnowienia umiejętności Zbiorowy Zamęt o 15–20 sek
TarczaTarcza BurzyŚwietna Tarcza dająca nam sporą przeżywalność, ma w sumie wszystko, co nam potrzeba, czyli wysoki blok oraz sporą redukcje obrażeń wręcz.
HomunkulusAlternatywne mojo dla naszego szamana, które daje nam przywołanie psa, oraz dodatkowe mięso armatnie dla krwawych bestii.
KlejnotyZmora UwięzionychBonus jest aktywny tak długo, jak przeciwnik jest pod wpływem ograniczenia kontroli. Ograniczenie może aktywować kolega z drużyny lub towarzysz.
Gogok SzybkościDzięki temu legendarnemu gemowi w połączeniu z właściwymi przedmiotami można zwiększyć diametralnie swoją redukcję czasu odnowienia umiejętności.
Klejnot Skutecznej ToksynyGem pozwala otruć zaatakowanych przeciwników. Dodatkowo po ulepszeniu gemu do 25 poziomu wszyscy przeciwnicy, którzy zostali otruci otrzymują dodatkowe 10% obrażeń. Dotyczy całego teamu! Czyni, to z niego świetny wybór dla postaci grających pod supporta.
V.PodsumowanieZachęcam Was bardzo serdecznie do wykorzystania potencjału tego szamana, jest najlepszym towarzyszem przy wysokich szczelinach, który daje ogromne wsparcie dla drużyny i większość trudu leży właśnie na nim, dlatego że odpowiada za drużynę oraz nią kieruje.
Głównym autorem pomysłu jest:
Arcon, redaktor serwisu Imperium Diablo,
http://diablo.phx.plDodam również, że będę aktualizował poradnik wraz z wszelkimi zmianami dotyczącymi stanu gry.