ok jako ze * troche juz ta czarownica i mysle ze idzie nie najgorzej
oturz pzedstawiam kikut build (aka kapitan planeta) - z wiadomych przyczyn nie bedzie linka do build makera
build na ktorym jechalem od normala. na inferno aktualnie testuje rozne inne ciekawe rzeczy wiec bedzie moze jakis update za jakis czas. dotychczas sprawdzal sie rewelacyjnie.
right click: PLANETA (arcane orb)
umiejetnosc z najlepszym stosunkiem kosztu do obrazen (poza ray of frostem, ale jesli liczyc ze to aoe to juz przy 2 mobach mamy wiecej planeta). najpierw runujemy + damage, potem - koszt (gdy juz odblokujemy). jej wada to oczywiscie to ze leci powoli, co vs moby generalnie srednio nas obchodzi. skill mega mega do duo aoe z barbem ktory pulluje do siebie cale pokoje naraz.
skill 1:
DIAMOND SKIN
runujemy oczywiscie plus damage consumption (pozostale enchanty malo daja, pozatym bez tego ten skil jest juz o wiele mnije przydatny). Jak to mawiaja kazdy ma swoje szesc sekund i to jest wlasnie ono. mozemy aktywowac przy freezie, ma super szybki cooldown i instant use. mega dobry skill, zwlaszcza jesli cos idzie nie tak jak przewidzielismy.
skill 3: (drugi bedzie na koncu
)
ENERGY ARMOR
podnosi obrone dwukrotnie (co w przypadku wiedzmy jest naprawde potrzebne) i daje na enchancie jakis mega fajny bonus. kazda z opcji + resy, max 35% life (zwlaszcza vs bosy) sa bardzo ok. ewentualnie mozemy tez wybrac + crit damage jesli (jakims cudem) nie potrzebujemy zadnej defensywy (mi daje to okolo +6% damage) ale tamte opcje wydaja sie duzo lepsze.
skill 4:
MAGIC WEAPON
enchantujemy plus ekstra damage i knockback. z takim enchantem daje to nam + 15% damage i 2% szansy na KB (co nie jest zbyt istotne ale zawsze cos), co jest naprawde sporo przy dobrze ubranej czarownicy. dlaczego to a nie familiar? sadze, ze przy aoe bardziej przydaje sie moje 3% wiecej, niz jego 20% damage.
left click:
oto zagadka wszechswiata. mysle ze nie ma tu jednej dobrej opcji, ale z pewnoscia powinien tu byc jakis nuke, ktory nie kosztuje nas many. w swojej nikczemnej karierze d3 mialem okazje latac tu juz z kazdym darmowym czarem (wliczajac zenchantowanego ray of frosta) i w sumie nie ma jednego czystego zwyciezcy. do ekstremalnego aoe (najlepiej z barbem) dziala spectral blade, na codzien sprawdzaja sie zarowno magic missile jak i electrocute. nawet shock pulse jest spoko. mysle ze zalezy to od tego jak bardzo musimy unikac obrazen (jak mocno nas bija) i jak bardzo zalezy nam na aoe. ja aktualnie latam z magic misslem z seekerem i czituje moby zza winkla, ale coz takie uroki inferno
skill 2:
tu rowniez sa niezle dylematy. z godnych kandydatow mamy moim zdaniem NOVE (z plus 15% damage), WAVE OF FORCE (z plus stun), SLOW TIME (z plus damage) i FAMILIAR (z plus damage dla nas). kazda z tych opcji jest inna. trzy pierwsze to jakiegos stopnia emergency, kazdy ma swoje wady i zalety, bo np nova mniej utrudnia nam zabicie mobow (z planety), ale tez mniej ratuje nam dupe w chwili obecnej niz wave (ktory z kolei rozbija nam cale aoe). slow time jest najmniej emergency, ale naprawde spoko jesli mamy duza liczbe potworow, na ktore chcemy narzucic efekt, plus broni swietnie przed pociskami (captain obvious). statystycznie jednak ratuje nas chyba najrzadziej i jest raczej dobrym consistency skillem niz typowym emergency. familiar jest z kolei zwyklym dps skilem. jesli przezywamy bez dodatkowej obrony poza diamond skinem to polecam ta opcje.
PASYWY:
1: BLUR
za tym wyborem stoja dwie przyczyny. po pierwsze kazda obrona na czarodziejce jest bardzo przydatna. po drugie jestem fanem consistent skili, ktore daja jakas regularnosc i na ktorych moge polegac. prosty wybor
2: GLASS CANNON
podobnie jak poprzednio solidny skill ktory nie jest zaledwie sytuacyjny. 10% obrony moze brzmiec jak duzo, lecz w rezultacie to nie boli AZ tak bardzo. pamietajmy, ze to nie oznacza, ze bedziemy dostawac o 10% damage, bo staty daja nielinearne bonusy (z ich wzrostem bonus maleje). moze ot wygladac podejrzanie w zestawieniu z tym co pisalem o tym jak wazna jest obrona u wiedzmy, leczz pamietajmy, ze to jest DD, a nie tank. jego bonusy do damage sa jeszcze waznejsze i moze wlasnie dlatego DOBRE skile defensywne sa tutaj tak cenione.
skill 3: kilka opcji zaleznie od tego co chcemy. do ekstremalnego aoe z barbem nosilem POWER HUNGRY zeby odzyskiwac mane w polowie zabijania hordy mobow. na bosy super jest GALVANIZING WARD i generalnie sprawdze sie tez vs mobki jesli nie posiadamy jakiegos niezlego wykradania zycia (i nie chcemy wydawac fortuny na eliksiry). aktualnie testuje temporal flux, mysle ze jest w miare ok (ale nic szalowego). paralysis wogole mi sie nie sprawdzalo wiec raczej nie polecam, natomiast unstable anomaly moze tez byc nienajgorszym ratownikiem (wtedy mozemy w miare spokojnie wybrac familiara w drugim slocie).
podsumowujac, dlaczego taki dobor skili a nie inny. stwierdzilem, ze mozemy miec tylko jeden skill manozerny. nie dosc ze nosimy esa ktory zmniejsza nasza ilosc many, to planeta kosztuje niemalo, a inne skile niekiedy jeszcze wiecej. odzyskiwanie many za pomoca run w np elektrocucie czy misslu nie pomaga zbyt wiele. tak wiec mozemy sobie pozwolic na niewiele skili, ktore bedziemy spamowac. doszedlem wiec do wniosku, ze lepiej maksymalizowac ich efekty w miejscach wolnych skill slotow niz zapychac to kolejnymi emergency skilami - bedziemy tez wtedy mniej takich potrzebowac. przy wyborze skili kierowalem sie przede wszystkim tym, zeby byly jak najmniej sytuacyjne i zadawaly jak najefektywniejsze obrazenia wzgledem kosztu. dalej na inferno moze sie to zmienic i bardzo mozliwe, ze wymagane bedzie posiadanie np blizzarda by stale zamrazac mobki. okaze sie w praniu. tak czy siak polecam jeden skill damagowy za mane (raczej aoe i najlepiej planete), jeden darmowy nuke, diamond skina i reszta to buffy, lub jeden emergency skill.
HONORABLE MENTIONS:
hydra (elektryczna) vs bosy zwlaszcza belial
archon, nigdy nie umarlem bardzije spektakularnie niz na archonie
ray of frost - za bycie moim zdaniem najlepszym nukiem w pvp
mirror image - byc moze tez bedzie odkryte w pvp w przyszlosci