Diablo 3 Clan League - PvP forum

The Lounge => Polska sekcja => Ogólne Diablo 3 => Topic started by: Mr.Mag on June 17, 2012, 21:49:23 pm

Title: Odporności
Post by: Mr.Mag on June 17, 2012, 21:49:23 pm
Jak wyglada sprawa z odpornosciami? W D2 generalnie byl prog 75% i dalo sie jakos odczuc roznice pomiedzy maxem a nie nie-maxem. W D3 rozumiem, ze im wiecej tym lepiej bo nie ma granicy. Pytanie czy jestescie w stanie odczuc roznice pomiedzy mniejsza iloscia resow a wieksza? Czy na inferno to ma znaczenie? Mam wrazenie z postów, ktore czytam, ze i tak szybko giniesz i tak :)
Title: Re: Odporności
Post by: Matek on June 17, 2012, 21:52:48 pm
Ja nie doszedłem jeszcze do inferno, bo gram HC ale z tego co udało mi się zauważyć to zmiany resow da sie odczuc, przynajmniej ja odczuwalem roznice miedzy norm - nm - hell.
Title: Re: Odporności
Post by: zales22 on June 17, 2012, 22:49:02 pm
Mysle ze to zalezy od klasy :) Znajomek gra monkiem i stankuje wiekszosc elitkow na 1/2 a inferno szczyci sie wlasnie wysokimi resami :) Ja grajac dh nie widze roznicy czy elit ma mnie na pol hita czy na hita :D Dodge or die :)
Title: Re: Odporności
Post by: AsaroV on June 17, 2012, 22:53:37 pm
Jest roznica
Jak mialem ~200 ressow z samego inta to ognie z butchera mialy mnie na ~2-3 hity teraz jak mam 550+ to jestem na ~4-5 a z bo barbka na ~5-6
Title: Re: Odporności
Post by: Mr.Mag on June 17, 2012, 23:19:29 pm
Tutaj mala tabelka wzieta z http://szaolin.blogspot.com/2012/06/odpornosci-na-inferno.html#more

redukajca obrażeń od magii = odporność / (5 × poziom potwora + odporność)

Odporność lvl 60  lvl 61  lvl 62  lvl 63

50       14,29%  14,08%  13,89%  13,70%
100      25,00%  24,69%  24,39%  24,10%
150      33,33%  32,97%  32,61%  32,26%
200      40,00%  39,60%  39,22%  38,83%
250      45,45%  45,05%  44,64%  44,25%
300      50,00%  49,59%  49,18%  48,78%
350      53,85%  53,44%  53,03%  52,63%
400      57,14%  56,74%  56,34%  55,94%
450      60,00%  59,60%  59,21%  58,82%
500      62,50%  62,11%  61,73%  61,35%
550      64,71%  64,33%  63,95%  63,58%
600      66,67%  66,30%  65,93%  65,57%
650      68,42%  68,06%  67,71%  67,36%
700      70,00%  69,65%  69,31%  68,97%
750      71,43%  71,09%  70,75%  70,42%
800      72,73%  72,40%  72,07%  71,75%
850      73,91%  73,59%  73,28%  72,96%
900      75,00%  74,69%  74,38%  74,07%
950      76,00%  75,70%  75,40%  75,10%
1000     76,92%  76,63%  76,34%  76,05%

lvl = poziom potwora
Title: Re: Odporności
Post by: Szola_ on June 17, 2012, 23:38:36 pm
czyli koło 500 jest już ok :)
Title: Re: Odporności
Post by: Mr.Mag on June 18, 2012, 10:05:29 am
Wykres dla 60 lvl. Przy 600 jest juz chyba max jaki warto pakowac, wiec to twoje 500 moze miec faktycznie wplyw na obrazenia.
Title: Re: Odporności
Post by: torgoch on June 18, 2012, 10:05:43 am
500 jest ok ale nie na inferno :P
ja ma barbie mam resy po 800-900 i 10k armora i 55k hp,a w a4 subjugator potrafi wziac mnie na jednego hita
Title: Re: Odporności
Post by: Mr.Mag on June 18, 2012, 10:08:49 am
Torg, czyli res ma mniejsze znaczenie w przezywalnosci bo i tak giniesz ;) generalnie o to mi chodzi w tej dyskusji.
Title: Re: Odporności
Post by: rSt on June 18, 2012, 10:37:46 am
ja mam 763 allres, 9,9k armor, 30k hp monkiem i... lvluje demon huntera, zeby wysolowac a3 inferno
Title: Re: Odporności
Post by: Karolus on June 18, 2012, 10:46:52 am
Trzeba poczekać aż blizz poprawi mitigation. Zobaczymy też jak zmienia się legendary. Podobno ma być więcej affix z % redukcją dmg.
Magu, dla wizz resy nie mają większego znaczenia (narazie) ;)
Title: Re: Odporności
Post by: Mr.Mag on June 18, 2012, 10:57:21 am
to dobrze bo prawie nie mam :D
Title: Re: Odporności
Post by: midzi on June 18, 2012, 13:17:30 pm
Wiz to sobie może resy w kieszeń schować, a i tak będzie na hita. W tej postaci survavibility = kiting
Title: Re: Odporności
Post by: budda- on June 18, 2012, 13:33:42 pm
mag nie masz racji, wplyw ma i to ogromny posiadanie wiecej resow, ale w parze musi isc i hp i armor.
Title: Re: Odporności
Post by: Mr.Mag on June 18, 2012, 13:41:19 pm
Bud, wiadomo, ze najlepiej miec wszystko wymaksowane itp, ale itemy, ktore maja wszystko sa drogie. chodzi mi o znalezienie zlotego srodka. po 650 res zysk juz jest co raz mniejszy i pewnie dostepnosc itemow, ktore daja te "troche" wiecej tez spada.
Title: Re: Odporności
Post by: torgoch on June 18, 2012, 13:58:06 pm
Magu ja gine nie dlatego ze resy malo daja,tylko dlatego ze barb w tej grze to maskotka. dh ubrany za tyle co mooj baba robi 300k dps,a ja robie 1/5 tego i musze podejsc zeby zajebac. gdyby nie te resy to bym pewnie nawet nie zobaczyl co mnie zabija O_o
Title: Re: Odporności
Post by: Wimt on June 18, 2012, 15:03:14 pm
jak na razie to mag/dh/monk to jedyne "grywalne" klasy jak dla mnie
wd i barb wymagaja zmian =]
Title: Re: Odporności
Post by: torgoch on June 18, 2012, 15:12:33 pm
wd nie jest zly,mam wd ubranego w jakies smieci co znalazl po drodze+moze 3 banki i grajac jedna reka doszedlem do a2 inferno,a barbem z takim stuffem to bym nie zabil pierwszej grupki elitoow z a1
Title: Re: Odporności
Post by: rSt on June 18, 2012, 15:15:30 pm
jak na razie to mag/dh/monk to jedyne "grywalne" klasy jak dla mnie
wd i barb wymagaja zmian =]
monk jest tak samo grywalny jak barb atm - obie klasy ubierzesz na a4 inferno farm za porownywalna kase
Title: Re: Odporności
Post by: Wimt on June 18, 2012, 15:19:40 pm
ja sie mecze na a3 inferno swoim wd z 34k dmg
wd ma kilka problemow:
nie spamowalne aoe skille (bo zasysaja w uj many)
build na vision nie nadaje sie na akt 2 3 4
ciagle walene z darta (single target dmg)
kilka skilli totalnie bezuzyteczych (suicide, summony petow, corpse spiders, spirit barrage)
genialny aoe skill (zombie bears) maja zasieg praktycznie melee :o (0 mozliwosci kitowania)
Title: Re: Odporności
Post by: Ger. on June 18, 2012, 16:48:52 pm
Wszyscy ludzie grajacy tankami, mowili mi, ze o a3/4 na inferno bez 900@ mozesz zapomniec :p
Title: Re: Odporności
Post by: GASIOR on June 18, 2012, 16:49:49 pm
+1k @ res +dobry armor + min. 700 loh to mus na tanku imo
Title: Re: Odporności
Post by: budda- on June 18, 2012, 23:24:26 pm
wimt wd ma tylko jeden problem.mana nie jest zalezna od inta.a co do summon dogow itp itd, to neiktore runy daja ci w ciul dpsu i sa dobre buildy pod to ze tluczesz cryty po 1m
Title: Re: Odporności
Post by: soft on June 19, 2012, 08:33:40 am
moje odczucia po zrobieniu barba 1k allres/12k armor/60k hp/1k loh/49% block chance/27% melee dmg red przy zachowaniu 10k dpsu sa takie ze granie solo w turtle mode wymaga zbyt duzo cierpliwosci jak dla mnie, co z tego ze moge lac kazdy pack jak zajmuje to chora ilosc czasu ? generalnie caly gear poszedl na ah za grube zyliony zainwestowane w 250k dps dh i jest fun
Title: Re: Odporności
Post by: Wimt on June 19, 2012, 10:28:19 am
wimt wd ma tylko jeden problem.mana nie jest zalezna od inta.a co do summon dogow itp itd, to neiktore runy daja ci w ciul dpsu i sa dobre buildy pod to ze tluczesz cryty po 1m

walniesz 5 razy ten spell i czekasz 5-7 sec zeby mana sie odnowila ~~
a taki dh sypie ten aoe skill i ma gdzies ten hatred (mag podobnie)

nie mowiac o tym ze taki build wymaga 30-50 mln golda gdzie dh kupi sobie sprzet za 300k i zrobi cale inferno solo ;p
Title: Re: Odporności
Post by: tass-bl on June 19, 2012, 10:55:27 am
zgadzam sie z wimtem ze dh/wizz ubierzesz za 20% tego co np. monka a beda sobie radzic podobnie

na szczescie 1.3 ktory dzis wchodzi ma dac boosta melee
Title: Re: Odporności
Post by: torgoch on June 19, 2012, 11:08:52 am
to raczej nie boost tylko nerf wszytkiego innego,ale moze w koncu bede gwalcil i rabowal...
Title: Re: Odporności
Post by: Wimt on June 19, 2012, 11:30:21 am
jak widzialem te pseudo zmiany klassy to prawie z krzesla spadlem

Witch Doctor

    Summon Zombie Dogs- Leeching Beasts
        Tooltip has been updated for clarity: "Your Zombie Dogs heal 50% of the damage they deal as Life divided evenly between themselves and you." (The functionality of the skill has not changed.)

normalnie te psy teraz beda solowac inferno
Title: Re: Odporności
Post by: Inter on June 21, 2012, 11:20:31 am
ma ktos moze podobny wykres do tych odpornosci, tylko ze do dexa i armora?
a] % uniku zalezny od ilosci dexa,
b] wykres % dr zalezny od ilosci armora.
Title: Re: Odporności
Post by: qubade on June 21, 2012, 13:15:07 pm
co do B to czytalem jakis artykul - koles robil eksperymenty z roznymi wartosciami armora i wychodzi na to, ze nie ma zadnych diminishing returns - im wiecej tym lepiej - kazda dodatkowa ilosc armora zmniejsza otrzymywane obrazenia o tyle samo.
pozdr
Title: Re: Odporności
Post by: tass-bl on June 21, 2012, 13:50:32 pm
http://iam.yellingontheinternet.com/2012/05/29/mitigation-and-survivability-in-diablo-iii/
masz tam dokladnie wyjasnione jezeli chce ci sie czytac, na samym koncu pare ciekawych wnioskow
Title: Re: Odporności
Post by: qubade on June 22, 2012, 13:36:31 pm
Znalazlem z nudow:
Dex range        Dodge% per point of Dex
1 - 100           0.100
101 - 500        0.025
501 - 1000       0.020
1001 - 8000    0.010

dodge z roznych zrodel stackuje sie multiplikatywnie, dosc smiszna formula:
dodge = 1 - [(1-D1) x (1-D2) x ... x (1-Dn)]
gdzie: D1, D2,..., Dn to rozne zrodla dodge
Dla przykladu: monk z 321 dex (z powyzszej tabeli 15.525% dodge) i aktywnym Mantra of Evasion (15% dodge)
bedzie mial calkowita szanse na dodge wyliczona wg wzoru:
1 - ((1-0.15) × (1-0.15525)) = 28.20%

Jeszcze slowo odnosnie redukcji obrazen:

Total damage reduction = 1 - [(1 - DR from Armor) × (1 - DR from Resistance) × (1 - other DR)]
gdzie
Damage reduction from armor = Armor / (50 × Monster Level + Armor)
monster level na inferno: A3/4 - 63, A2 - 62, A1 - 61

Damage reduction from resistance = Resistance / (5 × Monster Level + Resistance)

pozdr
Title: Re: Odporności
Post by: torgoch on June 22, 2012, 20:32:29 pm
mozna by rzec "moowisz i masz" ,barb juz nie jest maskotka, po patchu gwalce i rabuje, diablo na inf w pierwszej proobie praktycznie stojac w miejscu. w a4 bez wiekszych problemoow nabijam 5 stackoow grajac mega ofensywnym buildem. nerf wyszedl na dobre jesli chodzi o fun i miodnosc
Title: Re: Odporności
Post by: zales22 on June 22, 2012, 23:19:14 pm
imo patch na dobre :) Troche mi dh zwolnil jak cholera :D. Ale dobrze te zmiany wplyna na calosc napewno.
HC grywalne :)
Title: Re: Odporności
Post by: Inter on June 24, 2012, 14:01:04 pm
dzieki za wszystkie informacje i linki.
wniosek, ktory sie nasuwa [dla mojego wiza, ktory nie jest jakis tam kozacki, ale wymiana kazdego itemu to juz wydatek rzedu kilku baniek, mysle ze u wielu z was podobnie], warto charem, ktory nie uzywa dexa dobic go do musowo do 100. kazdy punkt powyzej spoko, ale nie kosztem duzej ilosci golda/wazniejszego statu [jak nas stac ;p] w itemku.
praktycznie dostajemy 5%+ uniku za darmo, a imo to lepsze/tansze niz stackowanie resow, defa czy nawet vity za grube banki.
jak wiadomo w d3 wartosci nie rosna liniowo tylko albo jest to funkcja potegowa albo jakies dziwne przedzialy, w ktorych nastepuja ogromne spadki przyrostu igreka wraz z iksem [biorac pod uwage spadek przyrostu % uniku wraz ze wzrostem dexa od 100-500] bardziej oplaca sie stackowac wszystkie defensywne parametry do pewnego oplacalnego poziomu niz na sile stackowac jeden.

no to na tyle z moich wnioskow ;]
Title: Re: Odporności
Post by: qubade on June 25, 2012, 11:09:20 am
Zgadza sie i ciekawa uwaga co do dexa :]
pozdr
Title: Re: Odporności
Post by: Inter on July 02, 2012, 15:36:30 pm
macie moze jakies dane co do dmg zadawanego przez potwory na inferno?
pytam, bo chcialbym sobie policzyc czy lepiej mojemu wizowi bedzie sie bardziej oplacalo podbic life o 2% czy armor.

drugie pytanie - ma ktos jakis dmg calc u wizarda?
Title: Re: Odporności
Post by: Mr.Mag on July 02, 2012, 15:38:33 pm
zobacz to http://www.diablofans.com/topic/51025-diablo-iii-damage-calculator-dual-wield-included-no-spreadsheets-or-attachments-needed/