Partyzantka z barbami dla mnie jest najmniej ciekawa, Mnisi grają jeszcze paroma skillami, a to SSS trzeba uniknąć, a to uważać na oślepienie, a to ominąć gonga czy jak goni nas tempest rushem skoczyć na odskoku za niego. Z barbami i WD gra jest najmniej ciekawa: przynajmniej większość z tych, z którymi walczyłem ubrana była właśnie na grę max hp+regen+ucieczka+dota. Takiego trzeba przycisnąć żeby ubić, a meczy mnie już latanie za barbami na sprincie (WD jeszcze nie ma speeda więc jest z tego jakiś fun, chowanie się za przeszkodami, petami, moje próby trafienia go zanim skończy mi się dyscyplina na przetrzymanie haunta). Z wizzami też jest w miarę ciekawie bo używają dużej ilości buildów, z każdym z którym grałem robił coś innego. Problem jest w tym, że coraz więcej przeciwników nie gra na wygraną, tylko na przetrzymanie. Co za problem dla mnie kupić allres+regenlife+armor+wit kosztem spadku DPSu, ale co to za walka? Będę siedział na wyspie z włączonymi wieżyczkami i pułapkami nawalając przez most 20 minut nienasyconą? Drugiego takiego tanka też nie ubiję, ani on mnie. Ale chyba nie o to chodzi, żeby tracić czas na strzelanie w powietrze, tylko żeby powalczyć taktycznie (jak DH vs DH).
Problem z zasadami jest taki, że nie ma możliwości ich wyegzekwować.
1. Jak ograniczysz czas trwania rundy? Musiałbyś wszystkie walki nagrywać Frapsem (a nieskompresowane .avi waży tyle co 3 sezony 20 odcinkowego serialu).
2. Jak zmusisz przeciwnika, żeby np. po 1szej rundzie remisowej zmienił build? Skoro była propozycja zmiany 50% skilli barb sobie jakieś zmieni, zostawi sprint, rend i przezwyciężenie bólu i starczy. Poza tym: jak sprawdzisz czy zmienił skille? Znów nagrywanie całych walk czy ktoś gdzieś czasami nie walnął skillem, który powinien zmienić.
3. Jak ograniczysz regen life? Ktoś przed walką może mieć 300 regenu, w trakcie walki 5k regenu.
4. Jak sprawdzisz, czy ktoś zmieniał eq/skille w trakcie walki? Nie sprawdzisz.
Prawda jest niestety smutna: wprowadzenie jakichkolwiek zasad będzie skutkowało nagrywaniem wszystkich walk Frapsem + granie z zegarkiem;) A chyba nie o to tu chodzi. Właśnie sprawdziłem, i minutowy plik nagrany we Frapsie w resolution 1440x900 zajmuje 1,2GB około. Policz sobie max 9 rund x 5 minut - 50GB na dysku na jedną walkę. Ja w tydzień miałem 74 walki, co dałoby 3700GB:) Więc dolicz do tego czas na kompresję video (która zajmuje sporo), dolicz ewentualne wrzucanie filmów na YT dla sędziów żeby udowodnić, że przeciwnik cheatował i wychodzi nam przerost formy nad treścią: zamiast funu masz w cholere pracy i straty czasu.
Dopóki Blizz sam z siebie nie wprowadzi zasad w grze (banując/buffując/balansując skille) licznika trwania rundy czy blokady możliwości zmiany skilli/itemów sami tego nie zrobimy, bo walki staną się udręką a na forum będzie burdel od zgłoszeń o złamaniu zasad.
Jeżeli się mylę proszę wyprowadźcie mnie z błędu i napiszcie, jakie MOŻLIWE do wprowadzenia i kontrolowania graczy zasady chcecie wypracować, bo ja nie widzę takiej możliwości.
Rzuciłem jeszcze parę wyzwań, zobaczymy może ktoś mnie jutro zaskoczy jak Lilith, bo póki co non stop ten sam standard: tank+dota.