ok, czas na moj komentarz po pograniu troche DH.
uwazam ze ta postac jest broken, przynajmniej w porownaniu z wizzem. wymienie kilka powodow:
1. DEX
moze to nic wielkiego, ale naszym main statem jest dex. uwazam ze jest to najlepszy ze statow. nie robilem zadnych dokladnych obliczen czy cos, ale wydaje mi sie ze bonusy procentowe uzyskiwane przez klasy sa podobne (po ludzku: barb ma podobnie % dr ze str, soso z resow, dh % evasion itp). z tym wiaza sie dwie niesamowite przewagi.
po pierwsze: uniki dzialaja na wszystko (prawie, poza desakracja i innymi rzeczami, ktorych "unikamy" w inny sposob (na przyklad klikajac myszka), i nie jest to zbyt trudne). pozostale postaci zyskuja obrone jedynie na jeden aspekt dpsu mobow, dh na WSZYSTKIE. dlaczego?
po drogie: dex pozwala na rzeczy na ktore nie pozwalaja inne staty i jest to chyba istotniejsza przewaga. najpierw male rozumowanie teoretyczne. zakladajac, ze wszystkie postaci przy podobnych statach zyskuja taki sam % bonusu (defensywnego) wszystko powinno byc w sprawiedliwie. przykladowo zalozmy, ze mamy 3 postaci (niech beda to barb do str, wizz do inta i dh do dexa). kazda z nich ma 100 zycia i X % w kwestii obrony ze swojego statu oraz taka sama regeneracje zycia. teraz jesli bombardujemy kazdego pociskami (typu na ktore ma bonus) o damage rownemu 1, to teoretycznie DH powinien przezyc najmniej (ominie X pociskow, lecz jesli te beda na poczatku, to traci z regenu). tyle w teorii. w diablo 3 sprawa wyglada jednak troszke inaczej. tutaj nie ma wielu pociskow za 1 damage, tylko kilka za 100. i tu pojawia sie przewaga mechaniki woz albo przewoz. na inferno jak pewnie wiekszosc wie moby srogo karaja (pozdro budda) nawet pomimo % redukcji. caly problem polega na tym, ze pomimo ze dh zapewne statystycznie bedzie padal najwiecej, to rowniez "kiedys nie padnie" i przejdzie dalej. w przypadku wizki i barba sytuacja nie wyglada tak samo. oni praktycznie zawsze beda padac w okreslonych sytuacjach i przezywac w innych. do moba ktorego wizka nigdy nie zabije dh moze robic kilka podejsc i kiedys mu sie uda.
2. SKILE
opisze tylko te moim zdaniem zbyt dobre, dh posiada tez wiele innych dobrych umiejetnosci, te jednak nie uwazam za przyczyne jego wyzszosci.
ok, zaczne od mojego ulubionego:
smoke screen:
zostal znerfowany. super. w dalszym ciagu mamy niesmiertelnosc na 1.5 sekundy PRAKTYCZNIE BEZ COOLDOWNA. zaraz bedzie placz, ze dyscyplina przeciez nie z gumy. owszem nie z gumy, ale w polaczeniu z preparation mozemy tego uzyc cztery razy na bazowej dyscyplinie (a w kolczanie mozemy oczywiscie miec sporo dodatkowej). tak dla porownania, to powiem ze soso ma umiejetnosc ktora pochlania 20k damage. trwa 8 sekund i ma cooldown 15. na inferno daje nam to okolo jednego hita wiecej od zwyklego moba (przy dobrych lotach). BALANS!
vault:
wizzka ma teleport z cooldownem 16 sekund. to przenosi nas DOKLADNIE na taka sama odleglosc 35 yardow. kto zgadnie jaki ma cooldown? ZERO. tak zero ;'). z runka na mniejszy koszt jestesmy w stanie przeturlac sie natychmiastwo prawie 7 razy na bazowym disci. dodatkowo z pasywem mozemy zyskiwac +65% speeda na 3 sekundy po kazdym przeturlaniu sie. dlaczego DH ma teleport bez cooldowna a wizzka z?
preparation:
czyni powyzsze skile po prostu dwukrotnie lepszymi. dodatkowo ma jeszcze uzyteczne runy leczace, lub z szansa na brak cooldowna. samo tez dosc szybko sie odnawia (45 sekund), co sprawia ze raczej mamy to gotowe od packa do packa.
elemental arrow:
oczywiscie zsocketowane tentacklem. z crit stackiem robimy kosmiczny damage, ze nie pomne o tym, ze przelatuje to przez bosa zadajac mu trzykrotnie obrazenia. na dodatek skill leczy (przy naszym niemalym dpsie wcale nie jest to malo) i jest aoe. kosztuje tez zaledwie 10 hatreda, nie wiem dokladnie ile mozemy takich wystrzelic seria, ale bazowo mamy go 125, wiec zapewne z 15 razy damy rade. dla porownania aoe wiza zjadaja cala mane w 4 strzalach...
sharpshooter:
pewnie gdyby nie sprawdzanie crit chance w momencie wystrzelenia nie byloby to broken. niestety jest. seria macek ze stuprocentowym ponad dwukrotnym damage robi swoje.
dodatkowo dodam, ze DH jest postacia ktora moze nosic bron dwureczna razem z offhandem. DLACZEGO?
podsumowuja, dostajemy damage dealera ktory osiaga ponad dwukrotnie wiekszy dps niz jakakolwiek inna klasa w grze. do tego ma on chyba najlepsza mozliwa defensywe w calej grze (immune bez cooldowna i uniki, ze nie wspomne o kolczatkach i reszcie tego gowna), przynajmniej w konfrontacji z przeciwnikami z wyzszych sfer inferno (gdzie nie ma znaczenia twoj def resy i zycie i tak jestes na max 3 hity) a obecnie jest to jedyne miejsce ktore sie liczy. mam tylko nadzieje, ze do czasu pvp co nieco sie zmieni, bo jak narazie to dh ma przewage w kazdym aspekcie nad wszystkimi klasami.