Wkleje dla zasady:
Poniżej znajdziecie kilka propozycji rozwiązań, które rozważamy. Będziemy wdzięczni za wasze komentarze i uwagi wraz z uzasadnieniem, która opcja wydaje wam się najrozsądniejsza i dlaczego:
Opcja 1: Ustawienie sztywnego limitu współczynnika znajdowania magicznych przedmiotów.
Moglibyśmy ustawić limit ZMP na poziomie pomiędzy 100% i 200%. Męstwo Nefalemów zapewnia 75%, więc potrzeba od 25% do 125%, aby dojść do ostatecznego limitu. Każdy mógłby znaleźć sposób na jego osiągnięcie dla swojego wyposażenia i na tym poprzestać.
Zalety: Pozwala na zabawę w takie dobieranie wyposażenia, aby jak najefektywniej osiągnąć limit ZMP, co lubią niektórzy gracze. Rozwiązuje to również kwestię podmieniania sprzętu dla osób, które osiągnęły już ten limit. Osoby, które chcą maksymalnie zwiększyć ten współczynnik kosztem innych i nadal zmieniać sprzęt w walce, będą mogły to robić. Osoby, które uważają to za głupi pomysł, ale czują się do tego zmuszone, będą mogły po prostu spróbować osiągnąć limit.
Wady: W zależności od wysokości limitu, może się okazać, że wcale nie udało się ograniczyć zamiany sprzętu, zaś gracze, którzy nie chcieli uczestniczyć w całym procesie, będą nadal czuć się do tego zmuszani. Powoduje to także dewaluację cennego współczynnika, co wpływa na mniejsze zróżnicowanie poszukiwanych przedmiotów.
Opcja 2: Współczynnik znajdowania magicznych przedmiotów będzie się powoli zmieniał wraz z upływem czasu.
Kiedy wyposażysz się w sprzęt zwiększający szansę znalezienia magicznych przedmiotów, współczynnik nie zmieni się w całości od razu. Zamiast tego, współczynnik będzie powoli rósł do docelowego poziomu, powiedzmy w tempie 1% na 3 sekundy. Jeśli otworzysz kartę szczegółowych współczynników postaci, zobaczysz jak wartość zmienia się na „8%... 9%... 10%” i tak dalej. Nawet jeśli teoretycznie udałoby ci się zamienić wyposażenie przed zadaniem zabójczego ciosu przeciwnikowi, prawdopodobnie nie będzie to warte zachodu.
Zalety: Wyraźnie widoczne zmiany na karcie statystyk. Wciąż pozwala na zamianę sprzętu jeśli znajdziesz nowy przedmiot, a po jego założeniu nie musisz mieć z tego powodu wyrzutów sumienia.
Wady: Może nie usunąć problemu w przypadku osób czujących potrzebę posiadania kilku dodatkowych procent do znajdowania magicznych przedmiotów. W zależności od współczynnika, niektórzy gracze mogą nadal czuć się zmuszeni do zmiany wyposażenia na 20 ostatnich sekund walki, nawet jeśli nie będą chcieli tego robić.
Opcja 3: Używać średniej wartości ZMP z ostatnich 5 minut lub używać najmniejszej wartości tego współczynnika z ostatnich 5 minut.
Moglibyśmy sprawdzać procent ZMP mniej więcej co 30 sekund i wyliczać średnią lub użyć najniższej wartości ZMP, jaką miała twoja postać w przeciągu kilku ostatnich minut.
Zalety: Wiele tych samych korzyści, co przy rozwiązaniu 2, ale wprowadza pewne trudności. Nadal pozwala na zmianę wyposażenia po znalezieniu lepszego, co jest dużym plusem.
Wady: Trudne do zobrazowania. Musielibyśmy jakoś przedstawić te informacje na stronie szczegółów postaci, ale podczas normalnej rozgrywki mogłaby pojawić się chęć ciągłego sprawdzania aktualnej wartości tej średniej. Współczynnik znajdowania magicznych przedmiotów już w obecnej postaci nie jest łatwy do zrozumienia, więc dodawanie ukrytych reguł mogłoby znacznie pogorszyć sytuację.
Opcja 4: Wyzerowanie ZMP na 3 minuty po zmianie wyposażenia
Po zmianie wyposażenia znajdowanie magicznych przedmiotów zostaje wyłączone na 3 minuty.
Zalety: Naprawdę skutecznie powstrzymuje przed zmianą wyposażenia. Nadal pozwala na zmianę sprzętu, jeśli znajdziesz lepszy. Trzy minuty prawdopodobnie wystarczą, żeby po zdobyciu lepszego przedmiotu można go było założyć i mieć aktywne ZMP nim natrafisz na kolejną grupę elitarnych stworów.
Wady: Gracze, którzy nie znają systemu mogą otworzyć kartę szczegółów postaci i będą zastanawiać się dlaczego ich ZMP jest na poziomie 0%. Możemy ograniczyć ten problem zaznaczając 0% jakimś kolorem i dodając komunikat z informacją, kiedy ZMP będzie znowu aktywne oraz jaki będzie jego poziom po upływie czasu oczekiwania.
Opcja 5: Zmiana wyposażenia wpływa na Męstwo Nefalemów
Istnieje cały szereg potencjalnych rozwiązań, które są zależne od Męstwa Nefalemów. Moglibyśmy na przykład usunąć jeden poziom Męstwa, kiedy zmienisz część wyposażenia.
Zalety: Powstrzymuje zmianę wyposażenia przed zabiciem ostatniego potwora, ale wciąż zostawia graczom wybór.
Wady: Niektórzy gracze będą przypadkowo tracić poziom Męstwa. Moglibyśmy umieścić w grze okno z potwierdzeniem, które by przed tym ostrzegało, ale przerywające grę komunikaty mogą potencjalnie doprowadzić do śmierci postaci. Powoduje to także utratę synchronizacji w grze wieloosobowej. Jedna osoba może zmienić sprzęt i stracić poziom lub dwa Męstwa, a jeśli stanie się to przed spotkaniem z bossem, będzie chciała zapewne pokonać jeszcze ze dwie grupy elitarnych przeciwników, co może nie spodobać się reszcie drużyny. Ostatecznie może to prowadzić do niepotrzebnych spięć. Oprócz tego powoduje to ścisłe powiązanie dwóch różnych systemów. Systemy takie na dłuższą metę nie sprawdzają tak dobrze, jak te luźno powiązane. Innymi słowy, przyszłe zmiany Męstwa Nefalemów lub znajdowania magicznych przedmiotów (lub systemów z nimi powiązanych) stają się trudniejsze do wprowadzenia, ponieważ wpływają na więcej elementów.