• November 24, 2024, 18:10:42 pm
  • Welcome, Guest
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1] 2

Author Topic: Wrazenia z bety Diablo 3  (Read 27623 times)

qubade

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Wrazenia z bety Diablo 3
« on: March 26, 2012, 12:08:14 pm »

Pare uwag i wrazen po weekendzie spedzonym w becie D3.
Kilka ciekawostek z punktu widzenia osoby, ktora spedzila o 5 lat za duzo na grze w D2.
Wiekszosc filmow z komentarzami i opisow bety z ktorymi mialem stycznosc opisywala sporo
zagadnien ale nie widzialem ani 1 z punktu widzenia zagorzalego gracza w poprzednie czesci
i roznic pomiedzy nimi. I wiekszosc niestety dotyczyla starych buildow D3 przed rewolucyjnymi zmianami w
ostatnich patchach.
Do rzeczy;

- zloto stalo sie warte podnoszenia i prawdopodobnie bedzie mocna waluta w grze, cos na ksztalt waluty w WoW.
Sluzy nie tylko do zakupow u vendorow ale do rozbudowywania wlasnego warsztatu kowala, ktory bedzie dla nas
produkowal wybrane przez nas przedmioty (cos na ksztalt craftowania z innych gier - bardzo fajna opcja).
Skrzynka w miescie, do ktorej mozna pakowac nieuzywane przedmioty ma bardzo ograniczona pojemnosc a zwieksza
sie ja poprzez wykupowanie dodatkowego miejsca za zloto.
Slowo o tej skrzynce - jest wspolna dla calego konta wiec nie ma problemu z przenoszeniem przedmiotow
miedzy postaciami. A, zloto tez jest wspolne dla wszystkich postaci na koncie. Fajna rzecza jest to, ze
postac sama podnosi zloto jak sie przejdzie w jego poblizu.

- dodano bardzo fajna opcje produkcji wybranych przedmiotow - w becie jest tylko kowal ale bedzie na pewno
jeszcze co najmniej jeden inny crafter (kowal robi tylko bronie i zbroje, inny pewnie zajmie sie bizuteria).
Niepotrzebne magiczne i rare przedmioty mozna u kowala potraktowac opcja "salvage" czyli cos jakby odzysk
materialow, z ktorych zrobiony jest przedmiot i dostaje sie skladniki na nowy magiczny, ktory wykuje za drobna
oplata kowal.

- gra na poczatku jest dosc skapa - na ok 16 godzin spedzone w sumie w grze roznymi postaciami znalazlem tylko 4
przedmioty rare, dosc sporo magicow (w becie celowo wycieto unique i sety - nie wypadaja wogle)

- kazda z postaci uzywa swoich bojowych umiejetnosci (barb nawala na rozne sposoby, mag rzuca czary, demon hunter
strzela itp) nazwe je umownie skillami. I teraz niespodzianka - dmg postaci ktory wykrecamy zalezy u kazdej klasy
od... obrazen broni, ktora mamy w lapkach! Tak, dokladnie - mag wykreci czarem wiekszy dmg trzymajac miecz
niz rozdzke :]. A dokladnie jesli miecz ma srednie obrazenia np 15 a rozdzka 12 to z mieczem nasze czary beda
bolaly moby bardziej :]
To dziwna dosc zmiana ale dzieki temu bedzie mozna ubrac kazda postac na MF (nie tylko jak dawniej sorcke)

- zmienily sie magiczne cechy na przedmiotach. Pojawilo sie sporo nowych - np zwiekszenie promienia, w ktorym
postac podnosi zloto.
Zniknelo (to nie jest pewne to tylko moja obserwacja po podniesieniu ok. 100 roznych broni)
z broni enchanced dmg. Czyli wiekszy dmg broni jest glownie przez dodanie do niej cechy dla danej klasy postaci.
Np. dla barba +str, dla demon hunt. i monka +dex, dla witch doctora i maga +int.

- grafika na poczatku mnie odrzucila... co to kur... jest? wszystko rozmyte, pastelowe, kamera dosc blisko postaci,
sama grafika nie powala ale na szczescie grywalnosc jest ogromna. Wraz z rozwojem akcji jest coraz lepiej.
Mozna a nawet wskazane jest niszczyc sporo rzeczy z otoczenia (dekoracji i mebli), mozna rozwalac moby np.
zrzucajac na nie olbrzymi zyrandol czy zawalajac sciane. Calosc zrobiona jest w pelnym 3D - tlo wyraznie jest
oddzielone od pierwszego planu. Po paru godzinach pierwsze zle wrazenie wyparowywuje bezpowrotnie.

- grywalnosc jest olbrzymia. Powiem krotko - jest na co czekac. Nie ma tego, co w D2 - gdzie pierwsze 20-30
poziomow nowej postaci to nudna gehenna. Tu od razu postac jest efektywna w walce, nie czeka godziny na
regeneracje many itp. Juz po pierwszych paru levlach mamy mozliwosc atakowania wielu mobow naraz. Nie ma
siedzenia i czekania az cos sie zregeneruje. Co wiecej kazda postac jest inna - w D2 kazda miala mane do
wykonywania specjalnych atakow - tu nie :]

- sposob zdobywania nowych skilli i atrybuty: nie rozdajemy jak w D2 przy awansie zadnych punktow. Minus i
plus - zaleznie od punktu widzenia. Co pare levli dostajemy nowa zdolnosc. Sa 3 grupy zdolnosci:
pasywne, ktore sa aktywne zawsze w tle (np. zwiekszona szansa na krytyka u barba czy 20% na unikniecie dmg
u maga), podstawowe ataki ktore zwykle buduja nam zasob wlasciwej dla danej klasy energii dla atakow specjalnych
i wreszcie te najmocniejsze ataki specjalne.
Im wyzszy level tym wieksza gama tych zdolnosci dysponujemy ale w danym momencie uzywamy tylko 5-6 wybranych przez
nas wczesniej. Mozna je w dowolnym momencie zmienic ale nowo wybrana zdolnosc jest nieaktywna przez jakies 15-30
sekund. Dodatkowo kazda ze zdolnosci mozna wesprzec odblokowywanymi wraz ze wzrostem levla runami aby zwiekszyc
badz calkowicie zmienic jej efekt. To tez mozna dowolnie zmieniac ale kazda zmiana powoduje 15-30 sek cooldown.

- potiony z zyciem stackuja sie do 99, uaktywnia sie je najszybciej przez uzycie klawiszem q. Po kazdym uzyciu
jest cooldown oklo 1-1.5 minuty. (nie mozna przed uplywem tego czasu uzyc nastepnego)

- poziom trudnosci normal jest bardzo latwy i gra sie super przyjemnie. Schody zaczna sie dopiero na wyzszych.
A, sa 4 poziomy trudnosci: normal, nightmare, hell i inferno. Warto pomyslec od razu o grze postacia, ktora
bedzie mogla sobie na wyzszych poradzic... To tylko gdybania ale postaci walczacej w zwarciu bedzie ciezej przezyc
od postaci ranged...

- barb to barb, mag to sorcka, witch doctor to mix necro i druida, demon hunter to mix aski z amazonka a
monk to monk :]] Tym ostatnim gralo mi sie ekstra i nie wiem czy nie zaczne nim gry w pelnej wersji.

- jak w poprzedniej wersji sa najemnicy. Zauwazylem, ze maja niezla przezywalnosc (na latwym normalu ;]) ale
nie zadaja powazniejszych obrazen mobom za to potrafia nas uleczyc od czasu do czasu itp.

Podsumowujac - po jaka cholere sie pakowalem do tej bety - teraz to dopiero nie moge sie doczekac 15 maja!!!
Logged

Mr.Mag

  • The Lord of Sparrowhawks
  • Administrator
  • Baal
  • ***
  • Posts: 4810
    • View Profile
    • Diablo 3 PvP
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #1 on: March 26, 2012, 14:11:52 pm »

no dajesz mi nadzieje Quba, ze ta gra ma sens ;)
Logged

Perfect

  • Imp
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
    • Tenebrae
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #2 on: March 27, 2012, 23:52:01 pm »

Super podsumowanie, wyglada bardzo zachecajaco ;) az chce sie skonczyc magistra wczesniej i juz kupowac gre QQ
Logged

Mr.Mag

  • The Lord of Sparrowhawks
  • Administrator
  • Baal
  • ***
  • Posts: 4810
    • View Profile
    • Diablo 3 PvP
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #3 on: March 29, 2012, 09:47:29 am »

Quba i jak tam? przeszedles juz kazda postacia 20 razy?;p Czemu tu jeszcze Gryzki nie ma?
Logged

Mr.Mag

  • The Lord of Sparrowhawks
  • Administrator
  • Baal
  • ***
  • Posts: 4810
    • View Profile
    • Diablo 3 PvP
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #4 on: March 29, 2012, 16:16:32 pm »

Quba nie wiem czy Rogh sie Ciebie pytal, ale masz cos przeciwko bysmy ten tekst zredagowany wrzucili na portal?
Logged

qubade

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #5 on: April 02, 2012, 10:51:57 am »

Hej
kolejno: zapomnialem powiedziec Gryzce i Walikowi - zrobie to na 100% na dniach! Mea culpa ale i czasu jeszcze do D3 sporo :]
tak, przeszedlem bete w sumie parenascie razy, wszystkimi postaciami minus Witch Doctorem (nie przypadl mi do gustu, zrobilem nim ok. polowy dostepnej w becie). Dodatkowo wyczyscilem wszystko monkiem w trybie HC (dostepny po osiagnieciu dowolna postacia 10-tego levla w trybie normal)
nie mam nic przeciwko wrzuceniu tego na portal
czuwaj!
Logged

RoGH

  • Gotrek Gurnisson
  • D3CL Administrator
  • Lucion
  • ****
  • Posts: 1896
  • nC
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #6 on: April 02, 2012, 10:55:51 am »

To dobrze, bo już całość zredagowałem i poszło do tłumaczenia ;p
Logged

qubade

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #7 on: April 02, 2012, 12:01:22 pm »

pff sam moglbym to przetlumaczyc :]
pozdr

A, Gryz i Walik cynk dostali!
Logged

Damx

  • Spamer
  • Lucion
  • *
  • Posts: 1820
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #8 on: April 02, 2012, 12:11:42 pm »

cudza praca sie oplaca
Logged

Mantas

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 179
  • ghost in the shell
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #9 on: April 02, 2012, 12:30:41 pm »

Skrzynka w miescie, do ktorej mozna pakowac nieuzywane przedmioty ma bardzo ograniczona pojemnosc a zwieksza
sie ja poprzez wykupowanie dodatkowego miejsca za zloto.
Tu się nie zgodze. Może na starcie nie jest jakoś super pojemna, ale cała pierwsza zakładka jest tania do kupienia, nie trzeba farmić, sama się robi. A zanim się pzejdzie na choćby normalu to i tak nie ma co trzymać, bo wiekszość to będzie crap, który i tak przetapia się na materiały do Kowalstwa.
- barb to barb, mag to sorcka, witch doctor to mix necro i druida, demon hunter to mix aski z amazonka a
monk to monk :]] Tym ostatnim gralo mi sie ekstra i nie wiem czy nie zaczne nim gry w pelnej wersji.
WD = Nec. To nie jest żaden mix z druidem. Skąd to wziąłeś? Cały ocieka śmiercią i summonami, a np Mass Confuse to klątwa Neca z d2.A Monk=Pal - Aury, heal, uderzenia pięściami podobne do Zeal'a, skille podobne do szarży ( w zasadzie tylko nazwa inna).
« Last Edit: April 02, 2012, 12:33:41 pm by Mantas »
Logged
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion.
I watched c-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate.
All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Damx

  • Spamer
  • Lucion
  • *
  • Posts: 1820
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #10 on: April 02, 2012, 12:36:23 pm »

wszystko sie zgadza, a panu juz dziekujemy
Logged

qubade

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #11 on: April 11, 2012, 09:45:46 am »

Wczoraj mialem okazje przejsc dwukrotnie bete grajac tylko z innymi graczami.
Kilka ciekawostek:
Zloto i przedmioty, ktore wypadaja z mobow sa tylko dla gracza, ktory je widzi. Chodzi o to, ze jesli widzisz, ze z moba wypadl np. magiczny miecz i 20 zlota to inni gracze widza co innego (dla nich wypadl np. magiczny pasek i 15 zlota). Nie trzeba sie spieszyc z podniesieniem - nie tak, jak w D2: "kto pierwszy ten lepszy". To co widzisz mozesz podniesc tylko Ty! Jesli zdecydujesz, ze podniesiony przedmiot to smieci i wyrzucisz go na glebe to juz kazdy go widzi i moze podniesc.
Jedynym wyjatkiem zdaja sie byc health globe'y (takie kule regenerujace zycie wypadajace losowo z zabitych mobow) - tu rzadzila zasada "kto pierwszy ten lepszy".
W sumie cudowna sprawa - na aktowe bosy mozna latac cala druzyna i kazdy dostanie swoja dzialke niezaleznie od innych graczy. Twoje MF/GF (dla niewtajemniczonych magic find i gold find) zwieksza szanse na lepsza jakosc dropa tylko dla Ciebie i nie ma znaczenia, kto zada ostateczny cios bosowi!
Wczoraj wyszedl nowy patch i wydaje sie, ze gra jest nieco bardziej szczodra - sypie troche wiecej zlota niz w poprzednim patchu (oczywiscie jak u Blizzarda - do 15.05 jeszcze dlugo i wiele sie moze zmienic).
Tak, jak w D2 - im wiecej osob w grze tym wiecej zycia maja moby i wiecej XP za ich zabicie sie dostaje - proporcjonalnie do ilosci graczy.
To z ciekawostek chyba wszystko. A, jeszcze zauwazylem, ze nie mozna bezposrednio tradeowac z innymi graczami - nawet w miescie! Moze to tylko kwestia bety - nie wiem i mam nadzieje, ze w pelnej wersji bedzie mozna. Nie moglem na innego gracza w miescie wogle kliknac...
Reasumujac - gra w druzynie jest tylko bonusem, nie bac sie tego i podnosic wszystko co lezy bo to dla nas i nikt za nas nawet zlota nie podniesie :]
Po skonczeniu finalnego questa dostepnego w becie mimo, ze zakladajacy gracz opuscil gre ta nie zakonczyla sie i moze bylo w niej nadal siedziec i dzialac.
A, juz w poprzednim patchu byla fajna zmiana - jak grales sam i nie udostepniles gry do dolaczenia sie innym graczom (tzw. upublicznianie gry) to po wcisnieciu przycisku Escape gra pauzowala sie! Taki single player :]
Jeszcze tylko miesiac i 4 dni!

Update 2:
a jeszcze slowko o niestety ograniczonym miejscu w skrzynce w miescie - na starcie mamy dostepne 14 kratek ulozonych w 2 rzedach po 7 jeden pod drugim. Oznacza to, ze mozna schowac tam... 7 przedmiotow (wszystkie bronie, offhandy [kolczany demon huntera, orby wizarda, totemy witch doctora, tarcze] i zbroje zajmuja 2 kratki pionowo z wyjatkiem paska, ktory zajmuje 1. Butle [stackuja sie do 100] i materialy otrzymane po zniszczeniu przedmiotu magic+ przez kowala zajmuja po 1 kratce [tez stackuja sie do 100]. Amulety i pierscienie [nie wypadaja w becie] powinny tez zajmowac po 1 kratce kazdy.)
Kupno dodatkowych 14 kratek miesjca (w tej samej konfiguracji 7 + 7) kosztuje 100K golda. Kupno nastepnych 14 kratek juz 200K i tak dalej...
« Last Edit: April 11, 2012, 10:10:04 am by qubade »
Logged

Mr.Mag

  • The Lord of Sparrowhawks
  • Administrator
  • Baal
  • ***
  • Posts: 4810
    • View Profile
    • Diablo 3 PvP
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #12 on: April 11, 2012, 09:49:17 am »

tez mysle, ze to dobre rozwiazanie. pickit na starych zasadach juz nie bedzie grozny. do czas az zrobia programy, ktore kradna drop innych ^^
Logged

Karolus

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #13 on: April 14, 2012, 16:24:53 pm »

Quba, a co dokładniej Ci się w WD nie podobało?
Logged

Mantas

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 179
  • ghost in the shell
    • View Profile
Re: Wrazenia z bety Diablo 3
« Reply #14 on: April 14, 2012, 23:16:44 pm »

A, jeszcze zauwazylem, ze nie mozna bezposrednio tradeowac z innymi graczami - nawet w miescie! Moze to tylko kwestia bety - nie wiem i mam nadzieje, ze w pelnej wersji bedzie mozna. Nie moglem na innego gracza w miescie wogle kliknac...
A próbowałeś kliknąc na portret gracza zamiast na figurkę? -.-'
Kupno dodatkowych 14 kratek miesjca (w tej samej konfiguracji 7 + 7) kosztuje 100K golda. Kupno nastepnych 14 kratek juz 200K i tak dalej...
Cała zakładka kosztuje 100k, 14 kartek to 10k.
Weź nie siej zamętu gościu.
Logged
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion.
I watched c-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate.
All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Pages: [1] 2
 


BlackRain , 2006 by Crip
Diablo 3 PvP, Diablo 3 PvP

Page created in 0.109 seconds with 17 queries.