• December 29, 2024, 07:28:14 am
  • Welcome, Guest
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1] 2 3

Author Topic: Witch Doctor Summoner/Firebats  (Read 29104 times)

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Witch Doctor Summoner/Firebats
« on: May 20, 2012, 19:00:31 pm »

Wstępny build pisany przeze mnie, oryginalna treść: http://lordwar.fodg.org/content/witch-doctor-summonerfirebats

0. Spis treści

1. Wstęp

2. Skille

3. Itemy

4. Follower

5. Gameplay

6. Witch Doctor vs Bosses (Inferno)

7. Linki

1. Wstęp

Przedstawiam mój pierwszy build na Witch Doctora. Build ten opiera się na 3 summonach i utrzymywaniu buffa z Vision Quest, dzięki czemu możemy w nieskończoność spamować Firebatsami, jest to obecnie jeden z najlepszych buildów DPS.

Zalety
-spory dmg i zasięg
-wszystkie 3 rodzaje summonów, które moga za nas tankować
-nieskończona mana = nieskończony spam dps
-spirit vessel jako doskonała defensywa

Wady
-niekontrolowane CD, żeby build był skuteczny, musimy zużywać 4 nasze skille z długim cd, co czasem stawia nas w niewygodnej sytuacji vs championom
-championi z waller są naszym największym wrogiem i bywają bardzo trudni do pokonania
-brak spirit walk i żadnego cc

2. Skille

Core:

Firebats (Dire Bats) - jeden z najlepszych skilli dmg per mana, ma spory zasięg, jest AoE i aż 220% weapon dmg co czyni go jednym z najbardziej uniwersalnych spelli ofensywnych WD.

Soul Harvest (Soul to Waste) - znakomity buff boostujący nasz dmg, stackuje się doskonale z Gruesome Feast, znacznie podwyższając nasz Int i dmg. Dlaczego runa Soul to Waste? Nie zawsze będziemy mieli możliwość złapać 5 stacków buffa, zwłaszcza na hellu i inferno, będzie to ryzykowne. Kiedy mamy summony, możemy sobie pozwolic na podejście pod moby i złapanie 5 mobów do buffa, lecz przy championach, będzie to bardzo problematyczne i lepiej żebyśmy mieli już poprzednio złapanego na trashach buffa. Zamiennikiem też jest runa dająca efekt Languish (slow 60%).

Big Bad Voodoo (Slam Dance) - mega buff, 20% movement, attack speedu, 30% all dmg, w trybie cooperative zgrywamy cooldown z buffami i specjalnymi umiejętnościami innych klas, np z Earthquake Barbariana.

Zombie Dogs (Lifelink) - niestety nie robią dobrego dmg, przeżywalność też znikomą, ale są nieocenione przy championach i bossfightach, pozwalają zebrać kilka hitów, w trybie cooperative odciążają tanka, są szczególnie cenne w trybie cooperative np. przy Diablo, kiedy boss jest zajęty ich zabijaniem, a my możemy kogoś resnąc.

Gargantuan (Bruiser) - summon, który też nadaje się tylko do tankowania, ale robi to najskuteczniej, inne runy nie podniosą wcale jego dmg, a stun to najlepsza opcja.

Fetish Army (Devoted Following) - od innych summonów odróżnia je to, że nie są permamentne, znikają po 20 sekundach, a CD to 90 sekund, czyli przez ponad minute będziemy biegać bez nich. Tak jak innych summonów, ich rolą nie jest dmg, lecz możliwość tankowania. Jest ich sporo, więc mogą przyjąć wiele ataków, co jest nieocenione np. na Azmodanie, jak wyłapią jego kule. Opcjonalną runą jest Fetish Ambush, w połączeniu z Big Bad Voodoo mogą zrobić bardzo fajny burst dmg, ale osobiście wole skrócić CD.

Opcjonalnie:

Spirit Walk (Healing Journey) - jeżeli mamy problemy z przeżywalnością, ten spell zapewni nam 2 sekundową nieśmiertelność przywracając 14% hp co czyni go jednym z najlepszych skilli do progresowania bossów.

Firebats (Hungry Bats) - lepsza opcja do progresowania bossów, większy dmg, automatycznie trafia, nie musimy celować, niestety nie ma AoE, więc nie zawsze jest warto wybierać go, np Leoric albo Belial, ale na szczęście tych bossów łatwo trafić z Direbatów.

Passive:

Vision Quest - podstawa buildu, zapewnia nam nieskończoną mane, pod warunkiem, że dobrze korzystamy ze skilli.

Spirit Vessel - najlepszy passive do progresowania, nieoceniony na hell/inferno, nieskończoną ilość razy mnie uratował, jest po prostu doskonały, mimo, że nie dodaje dmg, to na pewno jest warty umieszczenia go w buildzie.

Gruesome Feast - kolejny z buffów znacznie podwyższający nasz dmg, stackuje się z Soul Harvest

3. Itemy

Weapon - dużego wyboru nie ma, szukamy broni 1H z jak największym dps. O balansie między dps, a int napiszę później. Jeżeli mamy socket, to oczywistym wyborem jest Ruby.

Left Hand - wyłącznie Mojo, zwracamy największą uwagę na additional damage. W okolicach 60 lvl koniecznie znajdujemy taki, który daje nam mana regeneration + additional damage. Int i vita jak najmilej widzialne.

Head - po osiągnięciu 60 lvl, nasze poszukiwania heada też będą zawężone, po pierwsze, potrzebujemy heada z socketem, żeby wsadzić Amethyst, po drugie, mana regeneration, 5 pkt co najmniej i jak najwięcej Int/Vita.

Reszta gearu to jak najwięcej Int i Vita.

Na 60 lvl potrzebujemy łącznie ok +15 mana regeneration z itemów, żeby komfortowo spamować firebatsami bez zbyt wczesnego wypalenia się z many.

4. Follower

Osobiście korzystam z Enchantress, za tanków robią mi pety, a dodatkowe buffy do dmg zwiększają skuteczność tego buildu.

5. Gameplay

Cały czas trzymamy cooldowny na Zombie Dogs, Gargantuan i Fetish Army, nie oszczędzamy ich, muszą mieć cooldown uptime 100%, 4ty cooldown już będzie trochę bardziej skomplikowany. Przy championach i bossach naturalnie odpalamy Big Bad Voodoo i mamy problem z maną załatwiony, na trashe trochę inaczej - uzywamy cały czas Soul Harvest, starając sie złapać 5 stacków buffa, kiedy CD nam zejdzie, a mamy te 5 stacków, staramy się użyc SH tak, żeby nie złapać nikogo w zasięgu - dzięki temu nie schodzi nam 5 stacków, a cooldown załączony, czyli Vision Quest działa. Jeżeli taka opcja jest problemem, zużywamy Big Bad Voodoo.

6. Witch Doctor vs Bosses (Inferno)

Leoric - walka dość prosta dla WD, szkielety padają przy okazji bicia bossa od naszego AoE, jeżeli używamy Spirit Walk, to kiedy boss się do nas teleportuje, odpalamy i unikamy ataku, staramy się nie oddalać zbytnio od niego, dzięki czemu możemy przewidzieć kiedy się teleportuje i w odpowiedniej chwili odbiec. Nawet jeżeli nas trafi,  to na solo 30k hp wystarczy, żeby przeżyć, a zawsze mamy Spirit Vessel, który uratuje nas od oneshotowania.

more soon...

7. Linki

Build: http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#cdQYTP!UVY!YYbbcZ

Followers Build: http://us.battle.net/d3/en/calculator/follower#!!1010

Melćma
« Last Edit: May 22, 2012, 05:46:11 am by Melcma »
Logged

Juras

  • Honorary Member
  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #1 on: May 21, 2012, 11:22:32 am »

Fajny build, ile masz teraz dps/życia Twoim WD?

Ja używałem takiego buildu: http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#cdQkTP!UWh!abYZcc

Nietoperki robią niezły dmg i można w sumie nieźle uciekać przed wrogiem i cały czas je spamować. Soul hervest z powolnieniem wydaje się dość dobry gdy trzeba jednak trochę uciekać i trzymać dystans, ale może Twój build będzie lepszym rozwiązaniem, muszę to sprawdzić. Big Bad Voodoo wolę z odnowieniem życia, można dzięki temu pomóc trochę tankom oraz wrócić do życia, oczywiście zwiększenie obrażeń o 30% jest kuszące, ale co kto woli. Wall of Zombies z powolnieniem to super umiejętność i lepiej się sprawdza od psów gdy używam Gargantuan i Fetish Army, zawsze można lepiej się ustawić, trochę osłabić przeciwnika, szczególnie w wąskich przejściach. Nieraz ratowało życie i cały czas pasuje do buildu. Gargantuan i Fetish Army, zgadzam się, że to super umiejętności. Szczególnie Gargantuan z stunem to świetna sprawa. Co do Fetish Army, wolę mieć ich więcej, może tylko zmienię runkę na inne fetysze, ale obniżenie cd wolę z pasywa, bo obniża jeszcze cd na Big Bad Voodoo.

Vision Quest + Tribal Rites to według mnie podstawa pod granie w teamie. 90 sec na Big Bad Voodoo robi różnicę jednak. Do tego obniża cd na fetish army. Do teraz używałem jeszcze pierce the veil aby powiększyć dps, ale może rzeczywiście zmienię to na Spirit Vessel.


Jeszcze myślę o takim buildie http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#cRQkTP!UWh!aaYZcc
W sumie nie sprawdzałem jak działa ten hex z leczeniem, może coś napiszesz?



Logged

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #2 on: May 22, 2012, 05:38:44 am »

Obecnie mam Dmg 15k, Hp 50k, weapon 730 dps

Zmieniłem build, gram takim: http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#fUQYTP!UZc!cabbcZ

Jest o wiele lepszy do solowania, ale myślę, że do co-operative oba buildy są tak samo skuteczne i przydatne.

Plusy:
ogromny aoe dmg, jeszcze lepszy niż przy firebatach
do 50% redukcji dmg!
spirit walk do bossfightów
skuteczny na trashach, championach i bossach

Minusy:
mały zasięg, wymaga od nas dobrego sprzętu z duża ilością hp
taktyka na berzerkera - musimy zabić burstem przeciwnika, jak się nie uda, to przegrywamy
championi z osłoną, dodatkowym życiem lub niewrażliwością są dla nas bardzo trudne
mana depends, potrzeba łącznie ok 15 mana reg


________________

co do leczenia ze spelli - osobiście nie jestem zwolenników tego leczenia oferowanego w skillach wd, są wg mnie słabe i na ich miejsce są oferowane lepsze buffy, jedyny sensowny heal który używam to ten ze spirit walka, tickuje 3x po 7% i zwraca 21% hp.
« Last Edit: May 22, 2012, 05:40:31 am by Melcma »
Logged

Karolus

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #3 on: May 22, 2012, 07:43:01 am »

co do leczenia ze spelli - osobiście nie jestem zwolenników tego leczenia oferowanego w skillach wd, są wg mnie słabe i na ich miejsce są oferowane lepsze buffy, jedyny sensowny heal który używam to ten ze spirit walka, tickuje 3x po 7% i zwraca 21% hp.

Hmm, moim zdaniem Soul Harvest z siphon jest BARDZO dobrym spellem leczącym. Hex z runką też się fajnie sprawdza.

Pierwszy build sprawiał wrażenie mocno papierowego na soloing. Nie ginąłeś przy nim często? (mówię oczywiście o hell/inferno).
Drugi build wygląda lepiej jeżeli chodzi o przeżywalność, ale brakuje mi w nim Soul Harvest.

I jeszcze pytanko o zombie dogs: one żyją dłużej niż 5 sec (again, hell/inferno) ?:)

Pzdr.
Kar
« Last Edit: May 22, 2012, 07:55:56 am by Karolus »
Logged

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #4 on: May 22, 2012, 08:02:43 am »

na szczescie skille w d3 podlegają wlasnej customizacji i dopasowaniu do stylu gry, wszak strategia ma nakierowac na pewien kierunek, a nie myslec za gracza, wiec kwestie healowania zostawiam wam

szczerze, pierwszy build nadaje sie na solowanie hell co najwyzej, na inferno mialem juz problem i zmienilem na te zombie bears, za to firebaty sa na pewno jednym z best buildow do gry co-operative

"I jeszcze pytanko o zombie dogs: one żyją dłużej niż 5 sec (again, hell/inferno) ?:)"
niestety nie, ale blokują championów na te 5-8 sekund, co wg mnie jest oplacalne, no i maja dlugi cooldown, wiec odciaza mnie to od ciaglego spamowania spelli
« Last Edit: May 22, 2012, 08:04:34 am by Melcma »
Logged

Karolus

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #5 on: May 23, 2012, 08:23:09 am »

Ja teraz bawię się takim buildem: http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aZUdiT!ZcV!aacZac
Bardzo przyjemnie się gra, nie jest to taki nudny spam 1 skilla :P

Wiem, że gra się jeszcze sporo zmieni, ale kombinowałem też już z czymś na PvP: http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aeRXUZ!ZVc!aYaZcY

Pzdr
Kar
« Last Edit: May 23, 2012, 08:39:27 am by Karolus »
Logged

Juras

  • Honorary Member
  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #6 on: May 23, 2012, 10:59:28 am »

Ja teraz chyba będę kombinował coś takiego:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aUTkQP!hVc!accZYc
Logged

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #7 on: May 23, 2012, 16:06:25 pm »

jaki jest wasz progress? bo przed inferno to wlasciwie build nie ma znaczenia i jak sobie radzicie z championami w 1 akcie? butcherem?
Logged

Juras

  • Honorary Member
  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #8 on: May 23, 2012, 16:19:53 pm »

Act 1 lajtowy, w act 2 mocno biją miniony, w sumie trzeba się trochę nafarmić i ulepszyć build. Teraz mam niestety tylko ~15k dps ~37k życia i około 200 all res.
Logged

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #9 on: May 23, 2012, 17:18:34 pm »

dps czy dmg? bo to spora różnica.
Logged

Juras

  • Honorary Member
  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #10 on: May 23, 2012, 17:20:28 pm »

dmg
Logged

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #11 on: May 23, 2012, 17:25:27 pm »

to masz tak jak ja, 1 akt bez problemu farmie, za to 2 albo jest łatwo, albo padam na 2 hity, opłaca się cooperative z tankiem grać
Logged

Karolus

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #12 on: May 24, 2012, 07:22:39 am »

dps czy dmg? bo to spora różnica.

A jaka to różnica? :P
Logged

Melcma

  • Imp
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #13 on: May 24, 2012, 08:46:37 am »

lol
dmg to dmg, w okienku postaci albo rzeczywisty dmg zadawany przez spelle
dps to sredni dmg zadawany przez spelle dzielony przez twoj attack speed
chociaz mozna nazwac dmg w okienku jako "dps" ale nie nazwalbym tego poprawnym
Logged

Juras

  • Honorary Member
  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Witch Doctor Summoner/Firebats
« Reply #14 on: May 24, 2012, 09:49:13 am »

Dzisiaj w nocy kupiłem sztylet czy jak to tam się zwie dla WD z 930 (chyba lub 910) dps. Teraz dmg w specu support lub survi to 21k a w dmg specu 25k. Darty robią za ponad 10k tick ;d
Logged
Pages: [1] 2 3
 


BlackRain , 2006 by Crip
Diablo 3 PvP, Diablo 3 PvP

Page created in 0.147 seconds with 18 queries.