To kiedy jakąś stronkę uruchamiacie, bo widzę, że goth.prv po raz pierwszy od lat leży.
Pamiętaj też o tej stronce, którą zrobiliśmy za moich czasów - goth.xk.pl, ja tam nie mam dostępu, nie wiem czy Ty masz, na pewno ją robił markov, a z nim jakiś kontakt jest, jest tam sporo fajnych rzeczy z turniejów, trochę clanbase, nie wiem czasem czy jakiegoś tekstu o GoTH na potrzeby stronki tam nie pisałem.
Dobrze pamiętałem, a stronka xk.pl nawet się ładuje, co prawda w bólach.
"Klan GoTH jest jednym z najbardziej znanych, utytułowanych oraz najstarszych klanów w historii polskiego battle netu. Nie bez powodu GoTH uchodzi za kuźnię talentów, bo to właśnie tutaj wielu czołowych graczy polskiej sceny pvp było poddawanych „obróbce” i zdobywało największe doświadczenie w duelach. Jednak jak do tego doszło, jakie były początki klanu? Postaram wam się to przedstawić.
Wszystko zaczęło się w roku 2000 na prywatnym realmie Diablo 2 - Fortecy. Wtedy to Maruader w raz z kilkoma innymi klanowiczami ACS (Assasins from the Chaos Sanctuary), odłączył się od klanu, tworząc własny - Guardians of The Heavens. Towarzyszyło temu wiele sporów, jednak po pewnym czasie sytuacja się znormalizowała.
Z czasem, z powodu powolnego upadku Fortecy, klan przeniósł się na CBN ( 2001 r.).
Podczas naszej gry na patchu .09 miało miejsce wiele podniosłych wydarzeń. Po pierwsze zagraliśmy we wszystkich edycjach D2CL i BoS. Jeżeli chodzi o D2CLe to po bardzo dobrym początku, brakowało nam później trochę szczęścia, tak więc nie udało nam się stanąć nawet na podium. Inaczej sprawa miała się z BoSami, w których to zdominowaliśmy mirrory SvS ( 1, 3 i 4 miejsce), a dodatkowo Maru wygrał NvN i zajął 2 miejsce w AvA ( w/o w finale). Potem przyszły turnieje organizowane przez Pol-PvP Center, w których to GoTH również święciło triumfy. W październiku 2003 roku wyszedł dawno oczekiwany patch 1.10. Po początkowym ożywieniu w GoTH i na całej scenie, okazało się, że patch ten pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście, pod koniec 2003 roku, powstał nowy realm - Angrenost, a już w styczniu 2004, klan przeniósł tam swoją działalność. Do gry wróciło wielu starych graczy, dołączyło także kilku nowych, GoTH ( tak jak wiele innych klanów ) przeżywało na AR swoją drugą młodość. Oczywiście mieliśmy spore sukcesy w wielu turniejach na AR, jednak za dużo tego by wszystko szczegółowo wymieniać. Jednak po wakacjach 2004 na realmie pojawiły się problemy z GS’em i ostatecznie jego działalność została zawieszona. Wtedy to część klanowiczy postanowiła sprawdzić co się dzieje na BN. Co prawda już wcześniej parę osób tam zaglądało, jednak równolegle grali oni na AR.
Zawieszenie Angrenostu zbiegło się w czasie z powstaniem pierwszej poważnej polskiej ligi pvp na BN od czasów Pol-pvp - Polish Clan League. Kilku członków GoTH zaczęło aktywnie uczestniczyć w jej funkcjonowaniu. Jakiś czas później AR znowu obudziło się do życia, jednak pingi i frekwencja nie były już takie jak kiedyś. Nie ma sensu wdawać się w szczegóły, powiem tylko, że gra na Angrenoście zaczęła przypominać sinusoidę - nieustanne przerwy techniczne były przeplatane powrotami GS’a. Sporo osób ( także z GoTH) zaniechało dalszej gry w Diablo. Reszta natomiast albo pogrywała na AR, albo zabrała się za poważną grę na CBN ( głównie PCL). Brakowało jednak ludzi i chęci do odnowienia GoTH na BN, tak więc ci którzy zdecydowali się na grę na PCL, dołączyli do różnych klanów. Ponieważ GoTH jako klan w tamtym okresie nie funkcjonowało, ograniczę się tylko do stwierdzenia, że nasi klanowicze ( co prawda w różnych barwach) odnieśli liczne sukcesy w oficjalnych jak i nie oficjalnych ligach rozgrywanych na zasadach PCL. Warto również nadmienić, że na wiosnę 2005 roku odbyła się reaktywacja Pol-pvp Center, jednak po rozegraniu zaledwie dwóch turniejów liga została ponownie zawieszona.
Wraz z nadejściem wiosny 2006, sytuacja w klanie uległa diametralnej zmianie. Klanowicze GoTH postanowili zewrzeć szeregi i odnowić potęgę klanu na Battle Necie.
Na dzień dzisiejszy aktywnie grających na BN jest kilka osób, jednak po zakończeniu matur przewidziane są powroty kolejnych starych graczy. Dodatkowym optymizmem może napawać fakt, iż Angrenost Realm znów obudził się do życia ( obecnie z powodu potrzeby naprawienia GS’a, realm ponownie leży zunge raus) Jak więc widać klan znów sprawnie funkcjonuje, co pozwala na spokoje patrzenie w przyszłość.
W trakcie tych kilku lat istnienia klanu, doszło do dziesiątek sparingów międzyklanowych. GoTH stoczyło wiele wojen, a na podkreślenie zasługuje fakt, że żadnej z nich nie przegrało. Wśród naszych ofiar oprócz polskich klanów ( np. AS, ZE, GT, MS, UTF ) znalazły się także klany z całej europy ( mi. Węgierskie DGL, a także klany z Niemiec, Rosji czy też Francji).
W tym samym czasie zawiązaliśmy także wiele sojuszy w tym np. z BPR, ZKC, RoD, IG i KoD.
Obecnie w klanie jest 11 klanowiczy i 1 rekrut. Są to: Maruader, Clone, Hamer, Black, Gruby, Mumin, Qlko, Guma, Blind, RoGh, Poland Wimt oraz Xavier.
Ciężko wymienić wszystkich, którzy byli w GoTH, jednak postaram się wypisać tych najbardziej zasłużonych ( kolejność przypadkowa):
Nemesis, Kane, Skaw, Lozon, Pitor, Janlen, Prok, Rince, Matrix, Wood, Snow, Dan, Krys, Bubles, Lump, Narje, Szczur i inni, o których zapomniałem, za co z góry przepraszam.
Struktura klanu jest niezmienna od lat, na czele stoi szef klanu ( od zawsze jest to Maruader), któremu w sprawowaniu władzy pomagają najbardziej zasłużeni gracze ( Rada Klanu). Inne funkcje to Dyplomata i Webmaster. Główną część klanu stanowią oczywiście klanowicze. Ci, którzy są przyjmowani na okres próbny pełnią rolę rekrutów ( w czasach świetności, do GoTH docierały dziennie średnio ponad 3 podania z prośbą o dołączenie w poczet rekrutów ).
Klan przeżył wiele „comebacków” i zastojów, jednak minie jeszcze wiele lat zanim ostatni z GoTH-ów złoży broń i na zawsze przekroczy Bramy Niebios.Historia klanu została spisana przez *RoGh-GoTH- i wszystkie sugestie oraz uwagi proszę kierować właśnie do mnie ( może Maru kiedyś napisze to obszerniej i z większą ilością szczegółów)."
Jestem szczególnie dumny z ostatniego zdania