• March 28, 2024, 22:08:21 pm
  • Welcome, Guest
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1] 2

Author Topic: Rozwój Czarownika  (Read 15836 times)

Mr.Mag

  • The Lord of Sparrowhawks
  • Administrator
  • Baal
  • *****
  • Posts: 4810
    • View Profile
    • Diablo 3 PvP
Rozwój Czarownika
« on: May 22, 2012, 09:32:51 am »

Pochwalcie sie swoimi buildami w zaleznosci od lvlu i poziomu trudnosci. Az dziwne, ze nikt jeszcze nie zrobil tego tematu :) Jakies wizje na PvP?
Logged

kikut

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #1 on: May 22, 2012, 21:27:31 pm »

ok jako ze * troche juz ta czarownica i mysle ze idzie nie najgorzej

oturz pzedstawiam kikut build (aka kapitan planeta) - z wiadomych przyczyn nie bedzie linka do build makera

build na ktorym jechalem od normala. na inferno aktualnie testuje rozne inne ciekawe rzeczy wiec bedzie moze jakis update za jakis czas. dotychczas sprawdzal sie rewelacyjnie.

right click: PLANETA (arcane orb)

umiejetnosc z najlepszym stosunkiem kosztu do obrazen (poza ray of frostem, ale jesli liczyc ze to aoe to juz przy 2 mobach mamy wiecej planeta). najpierw runujemy + damage, potem - koszt (gdy juz odblokujemy). jej wada to oczywiscie to ze leci powoli, co vs moby generalnie srednio nas obchodzi. skill mega mega do duo aoe z barbem ktory pulluje do siebie cale pokoje naraz.

skill 1:

DIAMOND SKIN

runujemy oczywiscie plus damage consumption (pozostale enchanty malo daja, pozatym bez tego ten skil jest juz o wiele mnije przydatny). Jak to mawiaja kazdy ma swoje szesc sekund i to jest wlasnie ono. mozemy aktywowac przy freezie, ma super szybki cooldown i instant use. mega dobry skill, zwlaszcza jesli cos idzie nie tak jak przewidzielismy.

skill 3: (drugi bedzie na koncu :D)

ENERGY ARMOR

podnosi obrone dwukrotnie (co w przypadku wiedzmy jest naprawde potrzebne) i daje na enchancie jakis mega fajny bonus. kazda z opcji + resy, max 35% life (zwlaszcza vs bosy) sa bardzo ok. ewentualnie mozemy tez wybrac + crit damage jesli (jakims cudem) nie potrzebujemy zadnej defensywy (mi daje to okolo +6% damage) ale tamte opcje wydaja sie duzo lepsze.

skill 4:

MAGIC WEAPON

enchantujemy plus ekstra damage i knockback. z takim enchantem daje to nam + 15% damage i 2% szansy na KB (co nie jest zbyt istotne ale zawsze cos), co jest naprawde sporo przy dobrze ubranej czarownicy. dlaczego to a nie familiar? sadze, ze przy aoe bardziej przydaje sie moje 3% wiecej, niz jego 20% damage.

left click:

oto zagadka wszechswiata. mysle ze nie ma tu jednej dobrej opcji, ale z pewnoscia powinien tu byc jakis nuke, ktory nie kosztuje nas many. w swojej nikczemnej karierze d3 mialem okazje latac tu juz z kazdym darmowym czarem (wliczajac zenchantowanego ray of frosta) i w sumie nie ma jednego czystego zwyciezcy. do ekstremalnego aoe (najlepiej z barbem) dziala spectral blade, na codzien sprawdzaja sie zarowno magic missile jak i electrocute. nawet shock pulse jest spoko. mysle ze zalezy to od tego jak bardzo musimy unikac obrazen (jak mocno nas bija) i jak bardzo zalezy nam na aoe. ja aktualnie latam z magic misslem z seekerem i czituje moby zza winkla, ale coz takie uroki inferno :D

skill 2:

tu rowniez sa niezle dylematy. z godnych kandydatow mamy moim zdaniem NOVE (z plus 15% damage), WAVE OF FORCE (z plus stun), SLOW TIME (z plus damage) i FAMILIAR (z plus damage dla nas). kazda z tych opcji jest inna. trzy pierwsze to jakiegos stopnia emergency, kazdy ma swoje wady i zalety, bo np nova mniej utrudnia nam zabicie mobow (z planety), ale tez mniej ratuje nam dupe w chwili obecnej niz wave (ktory z kolei rozbija nam cale aoe). slow time jest najmniej emergency, ale naprawde spoko jesli mamy duza liczbe potworow, na ktore chcemy narzucic efekt, plus broni swietnie przed pociskami (captain obvious). statystycznie jednak ratuje nas chyba najrzadziej i jest raczej dobrym consistency skillem niz typowym emergency. familiar jest z kolei zwyklym dps skilem. jesli przezywamy bez dodatkowej obrony poza diamond skinem to polecam ta opcje.

PASYWY:

1: BLUR

za tym wyborem stoja dwie przyczyny. po pierwsze kazda obrona na czarodziejce jest bardzo przydatna. po drugie jestem fanem consistent skili, ktore daja jakas regularnosc i na ktorych moge polegac. prosty wybor

2: GLASS CANNON

podobnie jak poprzednio solidny skill ktory nie jest zaledwie sytuacyjny. 10% obrony moze brzmiec jak duzo, lecz w rezultacie to nie boli AZ tak bardzo. pamietajmy, ze to nie oznacza, ze bedziemy dostawac o 10% damage, bo staty daja nielinearne bonusy (z ich wzrostem bonus maleje). moze ot wygladac podejrzanie w zestawieniu z tym co pisalem o tym jak wazna jest obrona u wiedzmy, leczz pamietajmy, ze to jest DD, a nie tank. jego bonusy do damage sa jeszcze waznejsze i moze wlasnie dlatego DOBRE skile defensywne sa tutaj tak cenione.

skill 3: kilka opcji zaleznie od tego co chcemy. do ekstremalnego aoe z barbem nosilem POWER HUNGRY zeby odzyskiwac mane w polowie zabijania hordy mobow. na bosy super jest GALVANIZING WARD i generalnie sprawdze sie tez vs mobki jesli nie posiadamy jakiegos niezlego wykradania zycia (i nie chcemy wydawac fortuny na eliksiry). aktualnie testuje temporal flux, mysle ze jest w miare ok (ale nic szalowego). paralysis wogole mi sie nie sprawdzalo wiec raczej nie polecam, natomiast unstable anomaly moze tez byc nienajgorszym ratownikiem (wtedy mozemy w miare spokojnie wybrac familiara w drugim slocie).

podsumowujac, dlaczego taki dobor skili a nie inny. stwierdzilem, ze mozemy miec tylko jeden skill manozerny. nie dosc ze nosimy esa ktory zmniejsza nasza ilosc many, to planeta kosztuje niemalo, a inne skile niekiedy jeszcze wiecej. odzyskiwanie many za pomoca run w np elektrocucie czy misslu nie pomaga zbyt wiele. tak wiec mozemy sobie pozwolic na niewiele skili, ktore bedziemy spamowac. doszedlem wiec do wniosku, ze lepiej maksymalizowac ich efekty w miejscach wolnych skill slotow niz zapychac to kolejnymi emergency skilami - bedziemy tez wtedy mniej takich potrzebowac. przy wyborze skili kierowalem sie przede wszystkim tym, zeby byly jak najmniej sytuacyjne i zadawaly jak najefektywniejsze obrazenia wzgledem kosztu. dalej na inferno moze sie to zmienic i bardzo mozliwe, ze wymagane bedzie posiadanie np blizzarda by stale zamrazac mobki. okaze sie w praniu. tak czy siak polecam jeden skill damagowy za mane (raczej aoe i najlepiej planete), jeden darmowy nuke, diamond skina i reszta to buffy, lub jeden emergency skill.

HONORABLE MENTIONS:

hydra (elektryczna) vs bosy zwlaszcza belial
archon, nigdy nie umarlem bardzije spektakularnie niz na archonie :D
ray of frost - za bycie moim zdaniem najlepszym nukiem w pvp
mirror image - byc moze tez bedzie odkryte w pvp w przyszlosci
« Last Edit: May 22, 2012, 21:42:49 pm by Mr.Mag »
Logged

Karolus

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #2 on: May 23, 2012, 08:15:40 am »

Na PvP to chyba bym czegoś takiego używał: http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#ZQYXOm!abX!aaZacb :) Ew. zamienił Archona na Mirror Images.

Pzdr
Kar
Logged

KondzioR

  • Imp
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #3 on: May 24, 2012, 02:57:14 am »

podebne sie pod temat
moj build - http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#RiOlSX!YfX!bZYaZa

czy skoro nie uzywam zadnego skila primary - to czy ias (aka attack speed) ma dla mnie znaczenie?
bo 17%ias daje mi w okienku DMG - 4k, ale czy dzieki temu, dajmy na to hydra wali szybciej?
Logged

Matek

  • Rakanoth
  • **
  • Posts: 257
  • Administrator
    • View Profile
    • PORN PORN PORN
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #4 on: May 24, 2012, 13:03:11 pm »

No to może jak opiszę swój build którym gram na hardcore.
Chciałbym tylko zaznaczyć, iż jest to mój pierwszy raz Wizzardem. Z racji tego iż nie osiagnalem jeszcze maksymalnego poziomu mój wybór skilli i run jest ograniczony. Obecnie mam 37 poziom.

Umiejętności 1-4
Diamond Skin z runa Mirror Damage lub Crystal Shell. Z prostych przyczyn, jest to skill który w kluczowych i niebezpiecznych momentach daje mi nieśmiertelność, przez co mam czas na ucieczkę w bezpieczne miejsce i zregenerowanie życia. Dodatkową zaleta jak wspomniał kikut jest szybki cooldown tej umiejętności.

Hydra z maksymalna runa jaka na tą chwile mogę użyć tj. Lightning Hydra. Używam tego skilla z dwóch przyczyn. Raz to po prostu sentyment z "dwójeczki", druga sprawa to jest to skill który jest bardzo tani w użyciu (15 arcane) i jego cooldown jest zero lub nawet go nie ma, szczerze nawet nie wiem. Skill dobry do scoutingu mobów oraz do robienia z nich debili. Stawiam sobie hydre i biegając w kółko mogę zbic do polowy hp potworka, a później przy użyciu Diamond Skin przytankować i wykończyć je moją główną umiejętnością.
Zacząłem się także zastanawiać nad użyciem Wave of Force, która odrzuca potwory. Kilka razy zdarzyło mi się być osaczonym przez championy i ten skill mogłby się okazać pomocny.

Ice Armor z runa Chilling Aura. Na razie nie widzę tutaj innej alternatywy, no może poza Magic Weapon z runa Force Weapon, ale na razie z racji grania na HC wybieram dodatkowy armor ponad obrażenia.

Teleport z runą Wormhole która zmiejsza cooldown. Ten skill to dla mnie "MUST", zwłaszcza na HC. Już dobre kilka razy uratował mi życie, jeżeli nie jestem pewny sytuacji lub jestem w tarapatach mogę spokojnie wycofać się do swoich sojuszników. Warto zaznaczyć, iż na jednym teleporcie można faktycznie wykonać kilka przeskoków. Mnie osobiście nie udało się więcej niż trzy, ale może da się więcej.
Za wadę tej umiejętności uważam brak możliwości teleportowania się jak w Diablo 2, czyli przez ściany. Na pewno bardzo ułatwiłoby to ewentualną ucieczkę, no ale nie ma co narzekać bo już dosyć tego na tym forum.

Umiejętności ofensywne.

Electrocute z runą Lightning Blast. Szczerze mówiąc nie testowałem innych umiejętności ponieważ ta na prawdę dobrze się sprawdza. Runa powoduje to iż pocisk nie zatrzymuje się na jednym celu tylko po uderzeniu leci dalej co czyni z niego niezłego siekacza.

Arcane Orb z runą Arcane Nova. Jest to coś w stylu Cold Orba z Diablo dwójki. Duża wolna kulka która po uderzeniu w cel razi wszystkich przeciwników w zasięgu. Wybrana przeze mnie runa (na mój poziom na razie maksymalna) zwiększa dodatkowo pole rażenia. Za wadę a może niedogodność można uznać kosz tej umiejętności oraz fakt iż owa kulka porusza się dość ślamazarnie. Jako, że to mój dziewiczy raz Wizzardem, duża część moich kulek trafia w próżnie.

Umiejętności Pasywne.

Blur. Króciutko, zmniejsza otrzymywany melee damage o 20%.

Evocation. Zmiejsza cooldown o 15%.

Astral Presence. Zwiększa maksimum Arcane Power o 20 oraz daje dodatkową jego regenerację na poziomie 2pkt/s.
Są jeszcze dwie inne umiejętności które przykuły moją uwagę.
Pierwsza z nich to, Glass Canon zwiększający dmg o 15% kosztem 10% armoru. Niestety na HC nie mogę sobie pozwolić na taki skill, przynajmniej nie na tym etapie. 
Druga to Paralisys, która daje 8% szansę na 2 sekundowy stun przeciwnika.

To tyle odnośnie skilli, co do itemów to staram się balansować tak aby mieć średni damage, dużo życia (obecnie 6k) oraz jak najwięcej inteligencji, chociaż szczerze mówiąc tego mi nie brakuje.
« Last Edit: May 24, 2012, 13:05:35 pm by Matek »
Logged
In Game Tag: Matek#2480

Kozioł

  • Imp
  • *
  • Posts: 20
  • JP propaganda, weź to kurcze rokmiń!
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #5 on: May 25, 2012, 10:16:20 am »

Używam dość specyficznego buildu. Takim gra mi sie najlepiej.
Obecnie mam 48 lvl, 2,6k DPS, oraz 11k life.

LPM: Dezintegracja + runa Niestabilność
Imo cudowny skill na rzeź mobów. Duży dmg i jak zadziała niestabilność i dany mobek wybuchnie, efektownie kończy życie sporej ilości mobów. Mimo 35% szans na zadziałanie Niestabilności zdaża się to dość często.

RPM: Zamieć + runa Zamrożenie
Miło spowalnia grupy mobów, oraz jest 20% szans na zamrożenie przeciwnika. Ładny aoe dmg :)

1: Diamentowa skóra + runa Pryzmat
Skill ochronny, który pochłania duże ilości dmg. Natomiast ze względu na runę używam go głównie do zmniejszenia kosztów Dezintegracji. Dzięki temu skillowi duże grupy mobów znikają bardzo prędko palone Dezintegracją. Oczywiście też często przydaje się jako skill ochronny przy walkach z bossami, czy z bardziej wymagającymi grupkami rare'ów.

2: Archont + runa Moc zniszczenia
Bardzo fajny skill. Używam go głownie do szybkiego rozprawiania się z dużymi grupkami mobów, lecz najczęsciej służy mi jako nuke na szybkie kończenie walki z grupką rare mobów z upierdliwym zestawem cech. Zadaje duży dmg z runy Moc zniszczenia przy zmianie w Archonta. Później Tajemny wybuch, oraz Fala dezintegracji i sprawa załatwiona.

3: Pancerz burzy + runa Potęga burzy
Zadaje obrażenia dla wszystkich atakujących mnie przeciwników. Bardziej taki miły dodatek, gdyż mnie obchodzi właściwość runy. Zmniejsza koszt wszystkich skilli o 3 punkty mocy tajemnej, co pozwala mi palić Dezintegracją jeszcze dłużej. W połączeniu z Diamentową skórą zmniejsza mi to koszt o całe 10 punktów mocy tajemnej.

4: Zaklęta broń + runa Broń mocy
Czyste podwyższenie dpsu aż o 15%.

Pasywy:

Wzmocnienie pancerza - dodaje do mojego Pancerza burzy dodatkowy life regen. W chwili obecnej jest to 158 life/s.

Byt astralny - zwiększa moją pulę mocy tajemnej o 20 punktów (więcej palenia z dezintegracji!!!!), oraz podwyższa mi  regen mocy tajemnej o 2/s.

Krucha potęga - zwiększa dps o 15% kosztem 10% pancerza i wszystkich resów.

Na bossów takich jak Diablo, Izual itp dokonuje pomniejszych zmian. Oto one.

LPM: Tajemna kula + runa Unicestwienie
Zmieniam Dezintegracje na ten skill z uwagi na to, że dzięki kuli mogę kite'ować bossa, natomiast Dezintegracja wymaga ode mnie stania w miejscu.

2: Hydra + runa Jadowita hydra
Archont nie jest przydatny na walki z bossami. Jest niesamowity w sianiu zniszczenia w szeregach hord demonów, lecz nie sprawdza sie z Większymi Złymi. Hydra natomiast daje niesamowity dmg + trucizna. Zanim się obejżę, boss już naprawde dostał po pośladkach od samej Hydry.

3: Pancerz lodu + runa Mroźna aura
Muszę niestety poświęcić mój kochany Pancerz burzy na rzecz bardzo pomocną w walce z bossami w moim stylu gry. Aura ślicznie spowalnia bossów, co ułatwia kite'owanie. No i nawet jak mnie już dogoni i mnie zaatakuje, to i tak jest automatycznie zamrażany co pozwala mi uciec :D

Dobierając itemy skupiam się głównie na int i vita.

Logged
Battletag: Kozioł#2364

Świetlik

  • Imp
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #6 on: May 25, 2012, 18:15:28 pm »

Ja mam takie pytanie z innej beczki dla wizarda

aktualnie jestem w 1 akcie na inferno ( 60 lvl )
z enchem mam prawie 17k dmg i prawie 30k life
sam kompletnie nie moge sie nigdzie ruszyć , jak tylko widzą mnie jakieś niebieskie lub żółty ze sługami to od razu padam, nic nie mogę zrobić . Jakieś porady? Z tego co słyszałem to podobno mam zbyt dużo life w stosunku do dmg, to prawda ?
Logged

kikut

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #7 on: May 25, 2012, 18:23:37 pm »

ja tam nie wiem czy mozna miec za duzo life... za to masz bardzo malo damage. powinienes zalatwic zeby bylo jakos ze 30k. wtedy powinienes w miare dawac rade bic moby. co do tego ze one cie zabijaja to witamy na inferno ;')
Logged

Świetlik

  • Imp
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #8 on: May 25, 2012, 18:46:45 pm »

hmm no spoko, ale z tego co widze to wszystko mam z intem nawet w dużych ilościach, jedynie co to bym wymieniał weapon
na co mam patrzeć przy jego wymianie ? bazowy dmg  + dmg od jakiegoś żywiołu i co jeszcze ? Co by było najlepsze ?
Logged

Kozioł

  • Imp
  • *
  • Posts: 20
  • JP propaganda, weź to kurcze rokmiń!
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #9 on: May 26, 2012, 08:52:15 am »

No jak chcesz dps zwiększyć to patrz na dmg broni, bonusowy dmg od żywiołu, czy samej broni, intelekt oczywiście. Nie wiem jak tu u czarodzieja działa zwiększona szybkość ataku przy takich skillach jak Dezintegracja, ale chyba działa to tak, że poprostu zwiększa częstotliwość zadawania dmg z tego przykładowego skilla (to tylko mój domysł). Jako bonus, to jakis socket (ładujesz tam rubin). No i takim sposobem dps ślicznie rośnie :)
Logged
Battletag: Kozioł#2364

espmisio

  • Imp
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #10 on: May 26, 2012, 20:50:59 pm »

pierwszy koles co zrobil inferno to wiz - 5k hp, mega regen life, w ch... dmgu. Wiz ma ten smieszny skill co jakos tam absorbuje dmg wzgledem ilosci hp czy jakos tak, wiec jak masz kolo 5/6k hp z kosmicznym regenem to nie ma mocnych zeby cie tak mocno bili.
Logged

rSt

  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 182
  • Five Hundred Fights
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #11 on: May 28, 2012, 09:59:51 am »

po fixie to juz nie dziala
Logged
A joke is a very serious thing.

Battletag: Rince#2675

Przemo

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #12 on: May 28, 2012, 18:31:59 pm »

Logged

Juras

  • Honorary Member
  • Kabraxis
  • **
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #13 on: June 17, 2012, 12:47:47 pm »

Może ktoś zapodać jakiś fajny build na farmę w act 3 oraz build (jeśli się różni) na farmę w kucykolandii? Będę wdzięczny za pomoc :) Liczę na coś sprawdzonego już przez osoby farmiące act 3 czy kucyki.
Logged

kikut

  • Iskatu
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Rozwój Czarownika
« Reply #14 on: June 19, 2012, 11:34:50 am »

hydra blix z max damagem sie sprawdza niezle. ale i tak lepiej idzie dh z itemami za 1 milion ;')
Logged
Pages: [1] 2
 


BlackRain , 2006 by Crip
Diablo 3 PvP, Diablo 3 PvP

Page created in 0.168 seconds with 22 queries.