ja to sobie chyba kupie dodatek do civ5. myslalem, ze nie ma na to szans bo d3 mnie wciagnie a tu zonk grales juz w to fen?
ofc, od premiery dodatku pykam
teraz gra nabrala pelnych wymiarow.
z moich obserwacji:
- dyplomacja zostala ulepszona, teraz juz ma znaczenie czy z kims wejdziesz w dec. of friendship, twoje postepowanie na arenie miedzynarodowej ma znacznie - nie tak jak kiedys nie wazne co sie robilo i tak Cie pozniej nikt nie lubil :< poza tym, zeby wejsc w sojusz naukowy musisz miec dec. of friend. !!
- komputer juz nie zachowuje sie tak chaotycznie, nie atakuje bez powodu, nie wypowiada wojny po czym negocuje pokoj oddajac Ci wszystkie zasoby itd.
- komputer lepiej manewruje jednostkami, co prawda nie zawsze, ale znacznie lepiej niz wczesniej
- wywiad / szpiedzy, niestety odbebnione po maksie, strasznie slabo to wyszlo, ograniczasz sie tylko do jednego menu gdzie wyslasz szpiegow i oni juz robia "swoja", nic wiecej
- wiara, spoko element, na poczatku myslalem, ze nie ma duzego wplywu na rozgrywke, ale teraz dopiero odkrywam potencjal i musze powiedziec, ze element tej gry zostal niezle pomyslany. trzeba troche pograc, ograc i przemyslec benefity jakie sie dobiera. uwazam, ze wyszlo im to calkiem niezle - nie wszystko, ale i tak duzy plus
- nowe civki, sa okej, aczkowliek austria wydaje sie op (overpower) ze swojim dypolomatycznym malzenstwem (przejmowanie za kase city-state'ow - annex or puppet)
- technologie, zostal zrobiny rework drzewka i teraz naprawde czuje sie epoki przez, ktore przechodzisz. w podstawce niestety, niektore ery to poprostu sie przeskakuje i w ogole ich nie czuc. teraz ery trwaja dluzej i lepiej jest to rozplanowane
- nowe jednostki, pare nowych jednostek oraz ulepszony system ich upgrade'owania. wczesniej bylo pare uselessowych jednostek (np. lancer), teraz kazda jednostka wydaje sie byc pozyteczna i trzeba komponowac armie z roznych jednostek, a nie spamowac jedne i te same
- jednostki plywajace sa teraz odpowiednio melee i range, dodatkowo great person admiral oraz mozna stackowac embarked ze statkami
- hp jednostek zostalo zmienione z 10 do 100 dzieki czemu bitwy trwaja dluzej oraz lepsze jest skalowanie obrazen
- nowe zasoby luxury
- nowe rodzaje city-statow, questow do nich, unikatowe zasoby, uniaktowe jednostki
Generalnie dodatek na duzy plus, aczkowliek gra powinna wygladac tak od poczatku
To chyba wszystko z moich przemyslen, jak o czym zapomnialem to dopisze
ps. podrzuc mi swoje steam id
http://well-of-souls.com/civ/civ5_expansion.html